Fem dagar tills VM startar - Dags att höja tempen

På lördag drar årets viktigaste ögonblick igång då VM i Kazakstan inleds. Se alla avsnitt från SBF:s "VM-Special" för att komma i rätt feeling inför VM. Vi träffar våra egna stjärnor, tittar på förutsättningarna och pratar om brottning och VM i allmänhet.

Miljonstöd till nya rörelseprojekt29.10.2019 14:00:00 CETPressmeddelande

Rapporter från Världshälsoorganisationen, WHO, visar att två av tre barn inte når upp till rekommenderad fysisk aktivitet per dag. Svenska Spel och Riksidrottsförbundet inledde därför en gemensam satsning 2017 för att få fler personer i rörelse. Två år efter starten har över 100 000 personer deltagit. Tack vare det positiva resultatet satsas det nu ytterligare en miljon kronor på att få fler svenskar i rörelse.