Tallbergs Förlag

Femtio nyanser av rosa istället för grå

I en ny spännande homoerotisk roman skildras hur långt en miljardär kan tänkas vilja gå i sitt sökande efter total kontroll och hämnd, men också hur kärleken drabbar honom.
Omslag

Hur lyckas en man som lever ett lyxigt liv i flera storstäder smida en komplicerad plan för hämnd samtidigt som han jagar efter en ny, sexig och fascinerande bekantskap? I den spännande romanen, Mr Pink - Femtio nyanser av rosa, av Patrick Hjertén gör miljardären exakt det. Läsaren kommer att bli fängslad av Mr Pink från första början. En man som lever ett glamoröst och spännande liv medan han söker efter hämnd.

Mr Pink är oftast upptagen med att manipulera och kontrollera sin omgivning, han ger ut ett magasin, han driver ett förlag och han äger fashionabla hem i både Stockholm och London. Han är även upptagen med att planera en hämnd. När han inte kräver in tjänster, köper dyr konst, manipulerar den internationella aktiemarknaden eller utövar utpressning är han på spa med sina bästa vänner eller njuter av en snabb flört.

Mr Pink, som är van att kunna kontrollera alla runt omkring sig, hålls på tårna av den lynnige men attraktive journalisten Andreas, från allra första stunden de möts. Mr Pink kan varken motstå eller hålla sig undan. Kommer han att lyckas få sin man och samtidigt vara fokuserad på sin utstuderade hämnd, eller kommer denne fram tills nu framgångsrike Mr Pink att gå under?

Författaren Patrick Hjertén rör sig med lätthet både i England och Sverige, och säger att han är en blandning av svensk landsbygd och kosmopolitiskt stadsliv. Han har drömt om att skriva en bok sedan han satt i sin mormors knä och lyssnade på berättelser. Sedan dess har han själv skapat sådana. Patrick Hjertén arbetar som skribent, författare och översättare, med passion för allting som är kreativt, vilket visar sig i hans nya bok.

Om

Tallbergs Förlag AB är ett förlag som står upp för HBTQ, etnicitet, religion, klass, kön och funktionsvariationer med flera. Vi föreläser och arrangerar workshops, utbildningar samt kulturevenemang, till exempel i form av konserter och konstutställningar. Alla produkter kan paketeras digitalt och säljs som utbildningsmaterial till skolor, företag och andra verksamheter som önskar öka sin kompetens inom våra områden.

Följ Tallbergs Förlag

Senaste pressmeddelandena från Tallbergs Förlag