Filip & Fredrik ansluter sig till 2Entertain Peptalkers

I våras startade 2Entertain sitt nya koncept Peptalkers som tillhandahåller en rad kända inspiratörer, moderatorer och föreläsare - allt för att skräddarsy er konferens, kick-off, event eller vad ni önskar. Nu öppnar även storstjärnorna, Filip Hammar och Fredrik Wikingsson, upp för bokning av livepodd, kick-offer, moderatoruppdrag samt konferenser genom Peptalkers.

2Entertain - part of Moment Group

Filip & Fredrik behöver knappast en närmare presentation, men här kommer ändå en sammanfattning av vad de hittills har åstadkommit. De är just nu aktuella som framgångsrika regissörer och manusförfattare till filmen Tårtgeneralen, med Mikael Persbrandt i huvudrollen. Filmen är en stor succé både bland kritiker och biopubliken vilka har vallfärdat till biograferna.

I höst är den dynamiska duon tillbaka med ännu en säsong av Sveriges enda dagliga talkshow – Breaking News på Kanal 5. Genom åren har de skapat TV-framgångar som: ”100 Höjdare”, ”Boston Tea Party”, ”High Chaparall” och ”Jorden Runt på 6 steg”. Dessa program har resulterat i fler TV-kristaller än vad några kreatörer i den svenska TV-historien har fått tidigare.

Deras bokdebut ”Två nötcrème och en moviebox” har sålt i över en kvarts miljon exemplar. Deras podcast har i snart tio år varit en av Sveriges absolut största. 2014 slog de nytt publikrekord i Globen. Med hjälp av endast ett bord, två stolar och deras smarta och roliga observationer från samtiden och det förflutna fick de över 17000 människor att skratta, reflektera och ifrågasätta etablerade sanningar – vilket är ett sorts fundament i deras yrkesutövning.

Filip och Fredrik slår aldrig av på takten och har i snart två decennier producerat mängder med underhållning i olika former: TV-program, böcker, filmer, podcasts, scenshower och dokumentärer. De är även entreprenörer och driver ett av Sveriges största produktionsbolag Nexiko. Nu utökar de även sin repertoar genom anslutningen till Sveriges just nu snabbast växande föreläsnings- och inspirationsförmedling - Peptalkers.

Utöver Peptalkers företräder 2Entertain dessutom ett stort antal artister och erbjuder därmed en helhet och paketerar företagsevent med artister som DAVID LINDGREN, MARTIN ALMGREN, SHIRLEY CLAMP och LOTTA ENGBERG eller med hela showkoncept som LEGENDS OF POP eller ONE HIT WONDERS. 2Entertain producerar dessutom ett brett urval av teaterproduktioner, som tex musikalerna GHOST och SÅ SOM I HIMMELEN och shower med PETER JÖBACK och ERIK GADD, som kan bli det perfekta avslutet på konferensen eller företagseventet.

Allt bokas smidigt och enkelt genom en kontaktperson inom 2Entertain. För mer information om Peptalkers och vårt artist- och showutbud, besök: www.2entertain.com

2Entertain har sedan tidigare kontor i Sverige (Stockholm, Göteborg och Falkenberg), Norge (Oslo) och genom att gå in i Tyskland (Hamburg) 2017 etablerade man sig även utanför Norden.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.

Nu är det klart - ”En Talk Talk Show” till Hamburger Börs i Stockholm! Stefan Odelberg med gäster som Kristian Luuk, Per Andersson, Shirley Clamp, Andreas Granqvist m.fl.3.10.2018 08:05Pressmeddelande

Populära ”En talk talk show” förlängs och för första gången kommer nu showen till Stockholm och Hamburger Börs! Värden Stefan Odelberg bjuder in några av Sveriges mest folkkära artister till en scenshow som varvas med roliga gnistrande shownummer, intervjuer, ett och annat infall, spännande överraskningar, magi, musik och humor i en delikat förpackning.