Filmidolens genombrott blir musikal- med Lindgren och Reuter.

David Lindgren blir John Travolta som disco-kung.

Saturday Night Fever med David Lindgren spelas på China Teatern, hösten 2020!

”Saturday Night Fever” blir musikal i höst. Med en Broadway-musikal baserad på 1970-talsfilmen ska China Teatern vrida klockan tillbaka, till disco-erans genombrott och höjdpunkter. Det utsvängda klädmodet och discokulan är självskrivna inslag. John Travoltas roll spelas av David Lindgren. Danskungens slipade, italienska mamma spelas av Suzanne Reuter, pappan spelas av Samuel Fröler. Diskotekets DJ, den låtkunnige Monty spelas av Andreas Lundstedt. Den kvinnliga huvudrollen Stephanie Mangano spelas av Kristina LindgrenPå scen ser ni dessutom Sveriges bästa dansare utvalda av Bounce-koreografen Jennie Widegren. För regi och svensk översättning står Anders Albien.

Premiär 17 september för Saturday Night Fever på China Teatern i Stockholm.

Musikalen skildrar 19-årige Tony Manero och hans hämningslösa men spännande väg till framgång på diskoteken i Brooklyn. Föreställningen genomsyras av Bee-Gees största hits, som Staying Alive, How Deep Is Your Love, Night Fever, Tragedy och More Than a Woman.

Travolta-filmen bidrog starkt till att discodansen exploderade som ungdomsrörelse i mitten på 70-talet. Innan genombrottet i Melodifestivalen arbetade David Lindgren som professionell dansare under flera år.

- Förmodligen är jag inte välkommen i Let´s Dance, säger David med ett leende. Dansen har varit en stor del av mitt liv, innan popmusiken och skådespeleriet kom in.

Kortfattat om handlingen

Tony Manero är en godhjärtad 19-åring med stil och charm. Hans jobb i färgaffären ger honom veckans lön, men för Tony kretsar allt kring helgen, att bli kung på dansgolvet. Tony vill vara bäst, men många på diskoteket konkurrerar om en stund i rampljuset, under den roterande discokulan.

Maneros höjda arm-pose, som Travolta gjorde världsberömd, är Tonys signum på dansgolvet. Plattan från Saturday Night Fever är ett av världens mest sålda soundtrack-album genom tiderna. Musikens upphovsmän Bee-Gees ska även till vita duken. En biografisk film spelas in just nu, i kölvattnet på ”Bohemian Rhapsody” (om Freddie Mercury) och ”Rocketman” (Elton John).

Filmen produceras av Steven Spielberg och Graham King, den sistnämnde producerade även Bohemian Rhapsody. Barry Gibb, ende kvarvarande medlemmen ur Bee-Gees, spelas av Bradley Cooper.

Musikalen Saturday Night Fever har premiär den 17 september och spelas hela hösten. Biljetterna släpps den 11 mars på showtic.se.

Producent: Nanette Hayes
Medproducent: Vicky von der Lancken
Exekutiv Producent: Bosse Andersson
Svensk översättning & regi: Anders Albien
Koreografi: Jennie Widegren
Musikaliskt ansvarig: Jan Radesjö
Produceras av: 2Entertain & Vicky Nöjesproduktion
Pressfrågor: Magnus Stråberg 0705-16 60 90

SATURDAY NIGHT FEVER - The Musical
Based on the Paramount/RSO Film and the story by Nik Cohn Adapted for the stage by Robert Stigwood and assisted by Bill Oakes Edited by Ryan McBryde.

ENSEMBLE
Kenny Lantz
Daniel Gürow Lundkvist
Albin Lindén

Saturday Night Fever med David Lindgren spelas på China Teatern, hösten 2020!
John Travolta på besök i Stockholm 1983. Foto: 	BERTIL S-SON ÅBERG BÅ
John Travolta på besök i Stockholm 1983. Foto: BERTIL S-SON ÅBERG BÅ
David Lindgren spelar  John Travoltas roll i Saturday Night Fever på China Teatern i Höst
David Lindgren spelar John Travoltas roll i Saturday Night Fever på China Teatern i Höst

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Önska, så spelar vi! - Golden Hits lanserar nya underhållningskonceptet Golden Pianos5.11.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Efter ett pandemityngt och nedstängt år slår nöjespalatset Golden Hits upp portarna med ett helt nytt underhållningskoncept: Golden Pianos-kvällar, där gästerna får vara med och bestämma repertoaren. Med hjälp av tre briljanta sångare och livemusiker skapas en episk fest fylld av glädje och allsång - där dagsfärska hits blandas med kända klassiker med igenkänningsfaktor. - Under pandemin har många längtat efter att mötas och uppleva musik tillsammans. Golden Pianos är precis en sådan drömkväll, det är glädje för själen, säger Minette Bengtsson, producent och den som ligger bakom idén. - Golden Pianos är ett unikt koncept som jag inte sett förut i den här formen. En dinnerclub och riktigt rolig fest som går direkt över i nattklubb. Legendariska Golden Hits har legat på Kungsgatan 29 i Stockholm i snart 30 år och beskrivs ofta som Stockholms roligaste dansställe och nattklubb. Här finns restaurang, scener, tre dansgolv, barer och karaoke.

Nu öppnar hela Kungsportshuset upp igen!4.10.2021 10:48:32 CEST | Pressmeddelande

Nu öppnar Kungsportshusets alla våningar upp igen och i eventarenan på andra och tredje plan kommer det att bjudas på upplevelser av varierande slag med underhållning, mat & dryck som gemensamma nämnare. På entréplan flyttar Ulf Wagner med team in och lanserar i samarbete med Kungsportshuset den nya krogen Wagners Bistro, där menyn kommer att bytas ofta och där det ska gå att sitta hela kvällen - eller bara titta in och ta något i baren.

SANNA NIELSEN ÅKER PÅ STOR JULKONSERTTURNÉ25.5.2021 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group I år firar Sanna Nielsen 25 år som artist. Det firar hon genom att åka på en stor rikstäckande turné med julkonserten ”MIN SANNA JUL”, där hon besöker hela 20 städer, från Ystad i söder till Luleå i norr, med start den 19 november. En av Sveriges absolut starkaste röster bjuder på en musikalisk och innerlig julkonsertkväll med ambitionen av att skapa ett kärleksfullt och musikaliskt rum för alla. Biljetterna släpps den 27 maj kl 12.00. ”För mig blir det, med denna konsertturné, första gången på 6 år som jag möter publiken med min egna ”Sanna Jul”. Jag brukar säga att ingen älskar julen lika mycket som jag och den känslan och kärleken till Julen vill jag naturligtvis genomsyrar hela konserten”, säger Sanna Nielsen. I konserten “MIN SANNA JUL” bjuder Sanna på ett musikaliskt fyrverkeri av julmusik, tillsammans med några av Sveriges absolut mest begåvade musiker. Julens låtar förpackas på ett nytt sätt, med musik och musikalitet i alla tempon. Musiken var

Succéföreställningen ”The Sound Of Music” gör ny entré på Lisebergsteatern i Göteborg hösten 2021!25.5.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Publik- och kritikerrosade familjeversionen av ”The Sound Of Music” gör åter entré på Lisebergsteaterns scen hösten 2021. Föreställningen spelade för utsålda hus i både Stockholm, Göteborg och Falkenberg under 2018-2019 och nu när den förtrollande musikalupplevelsen för hela familjen tillbaka i Göteborg i höst med premiär den 4 september 2021.