Finalisterna i Årets Eldsjäl, Inkludering

Årets Eldsjäl 2021/2022 är igång. Nedan är de utsedda finalisterna i den inledande kategorien, Inkludering.

Från vänster: Amir Kader,Charlotta Volkert, Thommy Gustafsson,Najiba Mansouri

Göteborg 5 juli

Pressmeddelande från Folkspel

Med start tidigare i vår pågår Årets Eldsjäl – en tävling från ideella Folkspel som syftar till att lyfta alla de personer som går vårt föreningsliv möjligt – fram till 2022.

I den inledande kategorin Inkludering är fyra finalister utsedda av den nya juryn, som gått igenom ett stort antal nomineringar och kommit fram till följande kvartett:

Najiba Mansouri, Sandvikens AIK

Startat ett integrationsprojekt för utlandsfödda kvinnor, som drivs tillsammans med SAIK Bandy och som haft över 5 000 deltagare.

Här finns text och rörligt klipp med Najiba Mansouri: www.folkspel.se/aretseldsjal/finalister-inkludering/finalist-3/

Charlotta Volkert, Falun.

Driver United by Football, en förening i Borlänges socioekonomiskt mest utsatta områden där flickor i alla åldrar får spela fotboll utan kostnad, men också får hjälp att ta sig ut i samhället:

Här finns text och rörligt klipp med Charlotta Volkert: www.folkspel.se/aretseldsjal/finalister-inkludering/finalist-2/

Amir Kader, Göteborg.

Bedriver uppskattad och framgångsrik Taekwondoverksamhet i Angered, Göteborg.

Här finns text och rörligt klipp med Amir Kader: www.folkspel.se/aretseldsjal/finalister-inkludering/finalist-1/

Thommy Gustafsson, Hallstahammar.

För sitt stora engagemang som ger ensamkommande ungdomar möjlighet till en aktiv fritid i Ekeby BK.

Här finns text och rörligt klipp med Thommy Gustafsson: www.folkspel.se/aretseldsjal/finalister-inkludering/finalist-4/

Här finns mer att läsa om Årets Eldsjäl: www.folkspel.se/aretseldsjal/

Här är juryn för Årets Eldsjäl: www.folkspel.se/foreningsliv/ny-jury-arets-eldsjal/

Folkspel är en ideell organisation som har 72 riksorganisationer/medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.

Folkspel har 104 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

www.folkspel.se.

Från vänster: Amir Kader,Charlotta Volkert, Thommy Gustafsson,Najiba Mansouri

Folkspel är en ideell organisation som har 72 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.

Läs mer på www.Folkspel.se

352 miljoner till föreningslivet 10.11.2021 13:00:00 CET | Pressmeddelande

Överskottet som ideella Folkspel har delat ut till svenskt föreningsliv det senaste verksamhetsåret uppgår till hela 352 miljoner kronor. Det kan jämföras med året innan, då utdelningen blev 232 miljoner. Störst del av överskottet – 978 000 kronor – har Södertälje Sportklubb tjänat ihop genom sin lottförsäljning. – Ett oerhört viktigt och väsentligt bidrag till vår verksamhet, säger SSK:s klubbdirektör Robert Andersson.