Financer.com - Svenskarnas intresse för kryptovalutor ökar

Antalet svenskar som intresserar sig för investeringar fortsätter växa. Att låta sina pengar bli liggandes på ett vanligt bankkonto till ingen ränta är definitivt inte något som får pengarna att växa över tid. Den senaste tiden har allt fler fått upp ögonen för kryptovaluta.

Jämförelsetjänsten Financer.com, har nyligen publicerat en stor guide på hemsidan om hur man kommer igång med att handla kryptovaluta. I guiden får besökare också ta del av nyttig vägledning om vilka som är de bästa nätmäklarna för handel med kryptovaluta.

Fler och fler svenskar har nu börjat köpa kryptovaluta. Det finns hundratals så kallade kryptovalutor, men Bitcoin hör fortfarande till den mest populära kryptovalutan bland svenskarna. Det finns flera anledningar till det ökade intresset för att handla kryptovaluta. En av dessa beror på att det blivit enklare att handla och det finns numera många plattformar tillgängliga på marknaden för att komma igång med kryptovalutor.

Många menar också att intresset för kryptovalutan har växt till följd av den rådande pandemin och med tanke på den inflation som skett.Just med hänsyn till inflationen, så innebär detta att man till och med kan mista delar av sitt sparkapital om man endast skulle låta dessa bli liggandes på ett vanligt bankkonto. Genom att investera delar av sitt sparkapital och att ha ett långsiktigt tänkande med de investeringar som man företar är alltid en bra idé. Lika viktigt är det att ha ett intresse för att ta lära sig mer om de områden som man önskar investera i.

Financer.com vägleder läsare om hur man bäst handlar med kryptovalutor och här kan besökare få en god hjälp på traven att komma igång.

Om Financer.com

Financer.com är en jämförelsetjänst som syftar till att hjälpa privatpersoner när de har behov av vägledning inom investeringar. Företaget jämför finansiella produkter och tjänster samt sammanställer guider inom privatekonomi.

Tobias Ahlqvist, Country Manager Financer Sverige

tobias@financer.com

Laddningsbox.se - kunskapsportalen som hjälper konsumenter att hitta rätt elbilsladdare18.8.2021 14:53:39 CEST | Pressmeddelande

Den nya elbilstrenden växer sig allt starkare efter att allt fler konsumenter satsar på ett mer klimatvänligt liv. Samtidigt som fler elbilar säljs går också försäljningen av laddboxar nu upp till rekordhöjder. Men att som konsument hitta rätt i djungeln av laddboxar är fortfarande svårt. Antalet installationsföretag och laddenheter på marknaden blir allt fler och att som konsument hitta rätt typ av laddbox blir allt mer krångligt.