Fira Alla Hjärtans dag med det lilla extra

Göteborg fortsätter att satsa på ett hjärtligare och varmare Göteborg. Nu uppmärksammar vi Alla hjärtans den 14 februari. Flera av stadens aktörer erbjuder fina upplevelser som till exempel take away från restaurangen eller en romantisk weekend på hotell.

Foto: Mattias Björklund

Alla hjärtans dag kommer för många inte bli som vanligt, just därför kan det uppskattas extra mycket att någon kommer ihåg och tänker på en. Många saknar det normala livet med socialt umgänge. Här får du tips om coronaanpassade lösningar, som underlättar för den som vill överraska med något speciellt.

– Alla Hjärtans Vecka handlar om det lilla extra, att hylla kärleken, gemenskapen och värmen som kan förgylla någons vardag. Efter ett år med pandemin kanske vi än mer behöver tänka på varandra. Vi vill tipsa om att göra något extra omtänksamt som samtidigt är coronasäkrat, säger Jessica Westh, affärsutvecklare på Göteborg & Co.

Här följer några tips att göra i samband med Alla hjärtans:

• Beställ take away från favoritkrogen till någon som kan behöva lite extra pepp.
  • Ta in på ett av stadens coronasäkrade hotell med en kär vän som behöver komma ifrån vardagen en stund.
  • Överraska en familjemedlem med en omtänksam present från stadens mysiga butiker. Nordstan och NK är några av alla som erbjuder hemleverans.
  • Träffas utomhus och besök Göteborgs vackra platser som Keillers Park på Ramberget eller Skanses Kronan i Haga.

För mer information om ovanstående tips till Alla hjärtans läs här: https://www.goteborg.com/alla-hjartans-dag-i-goteborg/

Gör Alla hjärtans till en dag att minnas!

Petra GamerdingerPR Manager - Press & Medierelationer

Presskontakt och pressansvarig på Göteborg & Co. Ansvarar för internationell destinations-PR i Tyskland och USA.

Tel:+46705723327petra.gamerdinger@goteborg.com

Foto: Mattias Björklund

LiveLabbet är här – en experimentell nyhet i Vetenskapsfestivalens skolprogram4.3.2021 10:51:11 CETPressmeddelande

Årets skolprogram bjuder på vetenskapsshower online i nya LiveLabbet. Den 12–14 april får grundskoleklasser chansen att laborera i interaktiva livesända shower med Universeum, AstraZeneca, Nobel Prize Organization och Tom Tits Experiment. Programledare är Leila Trulsen känd från SVT och UR. Vetenskapsfestivalen i Göteborg hålls för 25:e gången och pågår 12–18 april.

GFF och SvFF lockar kvinnliga fotbollsdomare i ny digital kampanj15.2.2021 07:24:25 CETPressmeddelande

Göteborgs Fotbollförbund och Svenska Fotbollförbundet satsar på att få fler tjejer och kvinnor att utbilda sig till fotbollsdomare. Med sin satsning Plus 10 000 visar förbunden på allvar att jämställdhetsfrågan är en fråga som prioriteras. I samband med UEFA Women´s Champions League Final som går av stapeln på Gamla Ullevi den 16 maj passar de på att locka fler kvinnliga domare genom en digital kampanj i framför allt sociala medier.