Fira jul med Bo Kaspers Orkester på turné - I denna mörka vintertid

Nytt album. Stråkorkester. Extra allt. Nu satsar vi stort på att göra en alldeles egen, unik julkonsert. Under pandemiåren fanns tid att försöka skriva in sig i den svenska julrepertoaren.

”Får tomten komma upp och hälsa på”, ”Julens stjärna”, ”I denna mörka vintertid”.

Julkonserter har ofta sitt eget temperament. Där tid kan ges för tankar vad just dessa veckor på året betyder. Glädjen av att få träffa släkt och vänner. Eller saknaden av dom . Alla de ljus och förhoppningar som tänds för att det ska bli så bra. Och ”att far är hyfsat nykter” som vi sjunger i ”Önska dig en stilla natt”.

Det ska bli väldigt kul att åka Skandinavien runt med detta stora musiksällskap. Välkomna.

/ Bo Kaspers Orkester

Turneplan Bo Kaspers Orkester Julkonsert - I denna mörka vintertid

06 nov Norrköping, De Geerhallen kl.17:00
11 nov Umeå, Idunteatern kl.19:30
12 nov Skellefteå, Sara Kulturhus kl.19:30
13 nov Sundsvall, Tonhallen kl.17:00
19 nov Bergen, Grieghallen (N)
20 nov Oslo, Konserthuset (N)
01 dec Göteborg, Lorensbergsteatern kl.19:30
02 dec Göteborg, Lorensbergsteatern kl.19.30
03 dec Göteborg, Lorensbergsteatern kl.19.30
04 dec Köpenhamn, DR Konserthus (DK)
08 dec Stockholm, Lilla Cirkus kl.19.30
09 dec Stockholm, Lilla Cirkus kl.19.30
10 dec Stockholm, Lilla Circus kl.19.30
11 dec Stockholm, Lilla Circus kl.16.00
11 dec Stockholm, Lilla Cirkus kl.19.30
15 dec Karlstad, CCC kl.19:30
16 dec Västerås, Västerås Konserthus
17 dec Jönköping, Jönköpings Konserthus kl.19.30
18 dec Kalmar, KalmarSalen Kl.17:00

Biljetterna släpps idag fredag 25 mars kl.10.00 här via BoKaspersOrkesterShow.se

Producent Lifeline Entertainment

Michael Henriksson, Lifeline
michael.henriksson@lifeline.se

Lasse Karlsson, Lifeline
lasse.karlsson@lifeline.se

För mer information, recensionsbiljetter och kontakt hör av er till oss.

Sven Ingvars fortsätter 65 års festen med landsomfattande turné med nypremiär på utsålt Scalateatern i Karlstad i helgen8.4.2022 09:10:00 CEST | Pressmeddelande

Sven Ingvars laddar för 65 års-Jubileumsfest i Karlstad på utsålt Löfbergs Arena x 2 i helgen!17.12.2021 09:25:00 CET | Pressmeddelande

Efter en minst sagt fullspäckad höst i hetluften med turné, ny musik, boksläpp och husband i På Spåret är det äntligen dags för en välförtjänt julvila för Sven Ingvars. Men innan julsockorna åker på är det dags att fira 65-årsjubileum på hemmaplan inför två helt utsålda Löfbergs Arena och har du missat att boka så finns de fortfarande lite biljetter kvar till sista spelningen för det här året på söndag. I år är det 65 år sedan Sven Ingvars bildades i Slottsbron, ett samhälle i Grums kommun ett par mil väster om Karlstad. Det stora genombrottet kom under tidigt 60-tal och sedan dess har framgångarna avlöst varandra. Med låtar som ”Fröken Fräken”, ”Min gitarr”, ”Börja om från början”, ”Säg inte nej, säg kanske”, ”Kristina från Vilhelmina” m fl. skrev Sven Ingvars in sig i de svenska historieböckerna. På Svensktoppen har det totalt blivit 15 1:or, mer än någon annan artist. På den tiden var Sven-Erik Magnusson sångare och frontfigur och vid sin sida hade han Ingvar Karlsson med sitt unika

Nu släpper vi extra föreställningar och nya städer med Brynolf & Ljung och nyskrivna showen "Stalker”10.12.2021 09:25:00 CET | Pressmeddelande