Fjärrvärmearbete påverkar trafiken på Ålerydsvägen

Måndagen den 24 februari påbörjas ett arbete med att byta ut fjärrvärmeledningar i Ålerydsvägen i Linköping, då ledningarna som är från 70-talet kommer att framtidssäkras.

Linköpings kommun planerar att asfaltera Ålerydsvägen under hösten 2020, och innan det sker byts fjärrvärmeledningarna ut i gatan. Arbetet beräknas pågå i cirka 2 månader. Under tiden kommer ett körfält att vara avstängt för biltrafik, och trafiksignaler sätts upp. Välj om möjligt andra vägar för att slippa köbildning.

Cykel- och gångtrafik påverkas inte av arbetet.

Här finns mer information.

Lars Jigered, projektledare, 013-20 92 79
lars.jigered@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Svårt att ta hand om återbruksmaterial på Återvinningscentralerna27.3.2020 21:03:30 CETPressmeddelande

Tekniska verken samarbetar med flera hjälporganisationer som kommer och hämtar det som lämnats in till återbrukshallarna. Men utvecklingen med anledning av coronaviruset för med sig att hjälporganisationerna får allt färre kunder, och försäljningen i butikerna har minskat drastiskt. Därför hämtas inte återbrukat material i samma utsträckning som tidigare, och för att det inte ska svämma över i hallarna uppmanas nu kunderna att inte lämna in saker där just nu.