Fleet Support blir vänföretag med Håll Sverige Rent.

Fleet Support, en del av Volkswagen Financial Services, har valt att bli vänföretag till Håll Sverige Rent som en naturlig fortsättning på konceptet Green Fleet, med fokus på att hjälpa företag i omställningen till en grönare vagnpark.

”Det känns som ett naturligt steg för oss att inleda ett samarbete med Håll Sverige Rent efter att vi lanserade konceptet Green Fleet i våras” säger Patrik Lindroth, Affärsområdeschef för Fleet Support. ”Håll Sverige Rent jobbar för att minska skräpet i vårt land och för oss känns det viktigt att bidra i ett arbete med anknytning nära oss” fortsätter Patrik Lindroth.

Skräpet finns överallt – i staden, i naturen och i havet. Håll Sverige Rent är en ideell obunden stiftelse som arbetar för att förebygga och motverka nedskräpningen. Arbetet fokuserar kring att samla kunskap, opinionsbilda och ta fram konkreta verktyg samt lösningar för att stoppa nedskräpningen.

”Ett samarbete inom finans- och biladministration känns roligt för oss på Håll Sverige Rent”, säger Joakim Brodahl, Verksamhetschef Hav & Land på Håll Sverige Rent. ”Vi ser det positivt att i samarbete med våra vänföretag och deras kunder, och i Fleet Supports fall även förare, få möjlighet att nå ut med vårt budskap – Håll Sverige Rent” säger Joakim Brodahl.

Arbetet med att undvika nedskräpning börjar redan i förskolan men en påminnelse i vuxen ålder skadar inte och där kommer Fleet Supports nätverk in som en kompletterande kanal. ”Våra förare och kundföretag visar allt större intresse för det gröna och då passar Håll Sverige Rents värderingar in bra. Jag vill också tillägga att det här initiativet även gett  stort gensvar hos våra medarbetare” avslutar Patrik Lindroth.

Om Volkswagen Financial services
Volkswagen Financial Services har en stark position på den svenska marknaden med en utlåning på 37 miljarder. Vår kontraktsportfölj består av 227 000 finansavtal, 180 000 serviceavtal och över 212 000 försäkringsavtal. Både vår portfölj och personalstyrka på 219 anställda växer för varje år. Under det gemensamma varumärket Volkswagen Financial Services erbjuds serviceavtal genom Volkswagen Service Sverige AB, försäkring genom IF Skadeförsäkring AB och bilfinansiering genom Volkswagen Finans Sverige AB, helägt dotterbolag inom Volkswagen Group. Globalt hanterar Volkswagen Financial Services cirka 20,3 miljoner kontrakt, har 16 267 medarbetare och 207,6 miljarder euro i totala tillgångar.