Fleet Support lanserar bilkonfiguratorn Fleet CC.

Fleet Support lanserar bilkonfiguratorn Fleet CC som möjliggör beställning av tjänstebilar online i enlighet med företagets bilpolicy. Utöver stöd för bilpolicyns alla möjligheter ser föraren hela tiden tydligt vad bilen kommer att ge för månadskostnad samtidigt som systemet visar varningar när uppsatta CO2- eller kostnadsgränser passeras.

”Under arbetet med Fleet CC har vi fokuserat mycket på att skapa en bra upplevelse för föraren. Vi vill även erbjuda ett stöd kring vad företagets bilpolicy möjliggör samtidigt som det går att lägga in personliga parametrar som är viktiga vid bilvalet”, säger Emil Hagström, projektledare för utvecklingen av Fleet CC. ”CO2-nivå är något som blir allt viktigare i valet av bil, för både företag och förare. Filtermöjligheten på utsläpp gör det enkelt att göra hållbara val, vilket är helt i linje med vårt Green Fleet-koncept” fortsätter Emil Hagström.

Fleet CC är byggd för att hantera samtliga märken och modeller på den svenska bilmarknaden. Med hjälp av olika filtreringar kan föraren själv få fram vilka bilmodeller som möter de kriterier som är viktiga, såsom till exempel månadskostnad, CO2-utsläpp, karosstyp eller bränsletyp.

”Med Fleet CC är vi stolta att kunna erbjuda Fleet Supports kunder en av marknadens mest avancerade bilpolicybaserade konfiguratorer som också fungerar utmärkt i mobilen. Den gör att förarna enkelt kan se vad som ryms i policyn och vad olika tillval kommer att kosta per månad” säger Patrik Lindroth, affärsområdeschef för Fleet Support. ”Fleet CC kompletterar vår biladministrationslösning, FleetWeb, på ett bra sätt och är ett viktigt steg i digitaliseringen av tjänste- och personalbilshanteringen” avslutar Patrik Lindroth.

Volkswagen Financial Services har en stark position på den svenska marknaden med en utlåning på 37 miljarder. Vår kontraktsportfölj består av 227 000 finansavtal, 180 000 serviceavtal och över 212 000 försäkringsavtal. Både vår portfölj och personalstyrka på 219 anställda växer för varje år. Under det gemensamma varumärket Volkswagen Financial Services erbjuds serviceavtal genom Volkswagen Service Sverige AB, försäkring genom IF Skadeförsäkring AB och bilfinansiering genom Volkswagen Finans Sverige AB, helägt dotterbolag inom Volkswagen Group. Globalt hanterar Volkswagen Financial Services cirka 20,3 miljoner kontrakt, har 16 267 medarbetare och 207,6 miljarder euro i totala tillgångar.