FLEETCOR ® köper Plugsurfing, en ledande europeisk leverantör av lösningar för elbilar

FLEETCOR Technologies, Inc. (NYSE: FLT), en ledande global betaltjänstleverantör, tillkännagav idag förvärvet av Plugsurfing, en ledande europeisk mjukvara och nätverksleverantör för elbilar (EV) till OEM-tillverkare, operatörer av laddningsstationer (CPO) och elbilparker.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20220831005649/sv/

"Förvärvet visar FLEETCOR®s engagemang för att utveckla elbilslösningar i världsklass för våra tusentals kommersiella innehavare av e-fordonsparker inklusive tillgång till europeiska EV-roamingkapacitet och mjukvaruapplikationer för förare och bilparksförvaltare", säger Tom Rowlands, global VD för EV på FLEETCOR. "Dessutom tillåter Plugsurfing oss att söka nya kundsegment genom att tillhandahålla inköpschefer med programvara för att hantera sin laddningsinfrastruktur och förse OEM:er med en white-label EV-lösning. Vi är glada över att Plugsurfing ansluter sig till FLEETCOR-familjen.”

Plugsurfing har utvecklat ett eget laddningsnätverk för elbilar i Europa med över 300 000 laddningsstationer, eller nästan 80 % av alla laddningsstationer i Europa. Plugsurfing-appen ger tillgång till omfattande betalningsinformation och underlättar betalning för elbilsladdning. Denna funktion är ett viktigt verktyg för elbilsförare och är tillgänglig direkt, och som en nyckelfärdig white-label-lösning för elbilstillverkare för distribution till sina kunder.

Dessutom betjänar Plugsurfing även inköpschefer med API, ett molnbaserat operativsystem som gör det möjligt för inköpschefer att köra sin maskinvara effektivt och ändamålsenligt, inbegripet hanteringen av betalningar av laddningshändelser.

Sedan starten 2012 har Plugsurfing bearbetat cirka 20 miljoner laddningssessioner och intagit en ledande roll när det gäller att konsolidera och förenkla det europeiska EV-ekosystemet.

"Vi är glada över att ge ett lyft till den elektriska framtiden i Europa genom vårt förvärv av FLEETCOR. Med deras försäljningskluster och resurser kan vi utveckla vår Plugsurfing-plattform för att bättre betjäna befintliga och framtida kunder på EV-resan som kommer att fortsätta att utvecklas med tiden. Vi gläder oss över utsikterna att fortsätta att hjälpa användare till en EV-framtid,” Tatu Kulla, verkställande direktör vid Plugsurfing.

Om FLEETCOR®

FLEETCOR Technologies (NYSE: FLT) är en ledande global betaltjänstleverantör som hjälper företag att minska sina utgifter genom att tillhandahålla innovativa lösningar som möjliggör och kontrollerar kostnadsrelaterade inköps- och betalningsprocesser. FLEETCOR-portföljen med varumärken automatiserar, säkrar, digitaliserar och hanterar betalningstransaktioner på uppdrag av företag i mer än 100 länder i Nordamerika, Latinamerika, Europa och Asien och Stillahavsområdet. För mer information, besök www.FLEETCOR.com.

Om Plugsurfing

Plugsurfing anpassar hela ekosystemet för billaddning – förare, laddningsstationsoperatörer och biltillverkare – inom en enda plattform. De över en miljon förare som är anslutna till vår plattform drar nytta av ett nätverk med över 300 000 laddningsstationer över hela Europa och en pålitlig upplevelse genom vår app eller lösningar designade för våra partner. Vi betjänar laddningsstationsoperatörer med en back-end molnmjukvara för att hantera allt från nationella bestämmelser till att tillhandahålla olika betalningsalternativ för kunder. Biltillverkare drar nytta av white label-lösningar samt djupare integrationer med sin interna teknologi. För mer information besök www.plugsurfing.com.

###

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Scott Girling-Heathcote, SkyParlour
scott@skyparlour.com

Capitolis to Present at TradeTech FX 202227.9.2022 20:10:00 CEST | Press release

Capitolis, the technology company reimagining financial markets, will join TradeTech FX, the largest buy side FX event in Europe. This is the first year Capitolis will have a presence on the ground at the event. Ben Tobin, Capitolis SVP, Head of Europe/Portfolio Optimization, will join a panel of FX industry leaders on Wednesday, 9/27, at 12:55 local time to discuss how uncleared margin rules (UMR) and the Standardized Approach for Counterparty Credit Risk (SA-CCR) have impacted the FX trading desk and market structure – and share predictions for how it could influence other FX products in the future. “We’ve been a partner and provider of optimization services to banks, hedge funds, and real money managers over the past five years,” said Ben Tobin, Capitolis SVP, Head of Europe/Portfolio Optimization. “We’ve already helped our customers reduce trillions of notional since the beginning of 2022, including optimization between the banks and their diverse client base.” TradeTech FX attende