Flest flygavgångar med BRA i vinter - fortsatt enda aktören som erbjuder fossilfritt biobränsle vid flygbokningen

En nygjord sammanställning visar att inrikesflygbolaget BRA har flest flygavgångar från de orter som fler bolag än BRA flyger ifrån - utom en. Samtidigt har BRA det största flyglinjenätet i Sverige och är fortsatt enda flygaktören som erbjuder alla inrikesresenärer att välja fossilfritt biobränsle till sin flygresa.

Antal avgångar per vecka i snitt, fördelat mellan olika aktörer och orter:

BRA (Bromma)

SAS (Arlanda)

Norwegian (Arlanda)

Malmö – Stockholm

Göteborg - Stockholm

Ängelholm - Stockholm

Visby - Stockholm

Umeå - Stockholm

Ronneby - Stockholm

Kalmar - Stockholm

Östersund-Stockholm

Flyger ej året-runt. End några veckor.

BRA trafikerar flest orter i Sverige av alla inrikesflygbolag. Sett på hela året är det totalt 17 orter. Det gör att BRA har det största flyglinjenätet i Sverige med Bromma som huvudsakligt nav. BRA trafikerar 15 orter året runt och ytterligare två orter säsongsvis.

BRA flyger förutom till Stockholm Bromma också till Sundsvall, Umeå, Visby, Kalmar, Växjö, Jönköping, Ronneby, Kristianstad, Malmö, Ängelholm, Halmstad, Göteborg, Trollhättan, Östersund, Mora och Norrköping. BRA flyger även till Helsingfors från Bromma och från Växjö till Berlin.

De flesta flyglinjerna går via Bromma. Samtidigt flyger BRA drygt 12 direktflyglinjer mellan andra orter i landet, under olika tider på året, till exempel: direkt Visby-Malmö, Visby-Göteborg, Sundsvall-Göteborg, Göteborg-Östersund, Malmö-Östersund, Ängelholm-Visby, Umeå-Visby, Visby-Östersund, Visby-Sundsvall.

– Vi är helt enkelt en del av den nationella kollektivtrafiken som innebär många avgångar att välja mellan till många orter via vår ”centralstation” Bromma flygplats, säger Ulrika Matsgård som är Kommersiell chef för BRA.

– Och flyger gör man med BRA från cirka 600 kronor, säger Ulrika.

BRA är fortsatt den enda aktören i världen som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle för sin flygresa och enligt oberoende Svenskt Kvalitetsindex har BRA de nöjdaste flygresenärerna i Sverige år 2016, 2017 och 2018.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.