Flyg direkt mellan Ängelholm Helsingborg och Gotland i sommar - med biobränsle

Inrikesflygbolaget BRAs sommarflyglinje direkt mellan Ängelholm Helsingborg och Gotland drar igång 21 juni med sista avgång 13 augusti. Det blir flyg på torsdagar, fredagar och söndagar med pris från 618 kronor inklusive skatter och avgifter (prisexempel 12 juli).

Förra sommaren valde över 2500 personer att flyga direkt mellan Ängelholm Helsingborg och Gotland med BRA.

Nyhet i år är möjlighet för alla att göra flygresan med 100 % biobränsle, något som väljs vid bokning för enhetspriset 300 kronor per flygsträcka.

Under sommarlovet får alla medföljande barn mellan 2-11 år 90 procents rabatt på flyg med BRA och barn som inte fyllt 2 år åker som vanligt gratis.

Flygtiden mellan Ängelholm Helsingborg och Gotland är 1 timma.

Flygningarna genomförs med flygbolaget BRAs klimatsmarta ATR 72 med plats för 72 passagerare. ATR 72 är de klimatsmartaste flygplanen för regionala flygningar. De flyger inte på hög höjd och undviker därmed så kallade höghöjdseffekter. De har låg bränsleförbrukning som genererar utsläpp på cirka 76 gram CO2/passagerarkilometer, att jämföra med miljöbilar som får släppa ut max 95 gram CO2/kilometer.

Sommarflyget till Gotland är bokningsbart från och med nu www.flygbra.se/flyga-med-oss/sommarflyget-2018/

Så här fungerar biobränsleflyg med BRA

• Välj biobränsle för varje flygsträcka vid bokning.
  • BRA tankar biobränslet i efterhand. Bolaget byter då ut vanligt jet-bränsle mot köpt mängd biobränsle.
  • BRA erbjuder biobränsle för enhetspriset 300 kr per sträcka, vilket motsvarar bränsleåtgång för en passagerare vid en genomsnittlig inrikesresa med BRA.

För mer information:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se

BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering: https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

Nytt direktflyg från Göteborg till Sälen Trysils fyra skidorter med BRA i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Göteborg och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås Sälen Trysils fyra skidorter, Skandinaviens största skidområde på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget att erbjuda flygresor till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.