Flyg från Helsingfors till Skandinaviens största skidområde Sälen Trysil via Bromma i vinter

Svenska flygbolaget BRA gör det nu möjligt att boka flygresor mellan Helsingfors och Skandinaviens största skidområde Sälen Trysil via Bromma.

Biljettpriserna startar från 259 EUR per person för en tur- och returresa och inkluderar skatter, avgifter, klimatskatt och klimatkompensation.

Till Sälen från Helsingfors blir det möjligt att flyga på torsdagar och söndagar från den 22 december fram till slutet av mars. Flygtiden till Stockholm från Helsingfors är 70 minuter och från Bromma till Sälen Trysil 65 minuter.

Finnair flyger idag mellan Helsingfors och Bromma flygplats, som ligger precis intill Stockholm city. Och i vinter flyger BRA klimatkompenserade flyg mellan Bromma och Sälens nya flygplats; Scandinavian Mountains Airport.

BRA öppnar nu upp för bokning hela vägen från Helsingfors till Sälen Trysil, via både BRA och Finnair.

Sedan tidigare i år är det möjligt att boka direktflyg med BRA från fem orter i Sverige till Sälen Trysil: från Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Växjö.

I anslutning till alla flygankomster och avgångar i Sälen finns busstransport med korta restider att boka separat Buss till Hundfjället, 10 min, till Tandådalen: 15 min, till Högfjället: 20 min, till Lindvallen: 25 min, till Trysil: 40 min, till Stöten: 18 min, till Kläppen: 45 min.

Via BRAs sajt är det även möjligt att boka hyrbil som väntar på flygplatsen när planet landar i Sälen Trysil.

Merparten av flygningarna till Sälen från de svenska flygplatserna kommer att genomföras med BRAs moderna och klimateffektiva propellerflygplan från ATR. Alla utsläpp från BRA klimatkompenseras alltid av flygbolaget utan extra kostnad för resenärerna. De som önskar kan dessutom välja att boka BRA Miljö Class som inkluderar biobränsle.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Försvunna Brysselresenärer hittades i flygbolaget BRAs nya, nyinvigda men helgstängda lounge: kakförrådet länsades13.11.2019 09:49:03 CETPressmeddelande

Populärt väntrum: Under helgen som gick saknades plötsligt ett tiotal resenärer som skulle flyga med Brussels Airlines från Stockholm Bromma flygplats till Bryssel. Efter flera utrop och en stunds letande återfanns dock resenärerna i mörkret, i flygbolaget BRAs nya och nyinvigda men helgstängda lounge i flygplatsens gateområde.