Flygbolaget BRA vill flyga Örnsköldsvik – Bromma med start i början av nästa år

Svenska inrikesflygbolaget BRA sitter i intensiv planering för att kunna börja flyga reguljärt mellan Örnsköldsvik och Bromma med start den 2 februari nästa år.

Planeringen bygger på 3-4 avgångar per dag i vardera riktningen. Sträckan kommer att flygas med BRAs klimateffektiva ATR72 med plats för 72 passagerare.

– Vi tror på Örnsköldsvik som destination och ser att regionen behöver flyg för att fortsätta vara attraktiv för näringsliv och tillväxt, säger Geir Stormorken som är vd för flygbolaget BRA.

– Med den här linjen erbjuder vi inte bara direkttrafik mellan Örnsköldsvik och Stockholm Bromma utan möjliggör transferering till hela BRAs linjenät i Sverige och Norden, säger Geir Stormorken.

Alla flygresor är alltid klimatkompenserade med BRA och de som önskar kan enkelt välja fossilfritt biobränsle vid biljettbokningen.

Mer information kommer från BRA så snart planerna kan presenteras i detalj.

Sakarias Ronquist
stf kommersiell chef

sakarias.ronquist@flygbra.se

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Försvunna Brysselresenärer hittades i flygbolaget BRAs nya, nyinvigda men helgstängda lounge: kakförrådet länsades13.11.2019 09:49:03 CETPressmeddelande

Populärt väntrum: Under helgen som gick saknades plötsligt ett tiotal resenärer som skulle flyga med Brussels Airlines från Stockholm Bromma flygplats till Bryssel. Efter flera utrop och en stunds letande återfanns dock resenärerna i mörkret, i flygbolaget BRAs nya och nyinvigda men helgstängda lounge i flygplatsens gateområde.