Fokus på Västerbottens föreningsliv

Föreningslivet i Västerbotten i rampljuset när Föreningsmässan 13-14 Augusti slår upp sina portar på Nolia i Umeå . Den första i sitt slag för att uppmärksamma föreningslivet i länet.

För att uppmärksamma föreningslivet arrangerar Föreningsmässan Sverige i samarbete med Nolia, Umeå Föreningsråd, Länets kommuner och organisationen  Folkspel länets enda mässa för det stora ideella engagemanget som finns i länet. I Västerbotten finns idag över 5000 föreningar , från slöjd till samhällsföreningar.
-" Föreningslivet har haft en tuff period under många år, Men Covid pandemin hade den positiva effekten att fler o fler fick upp intresset för all den ideella verksamhet som pågår i länet. Nu är det bara att fortsätta rida på den positiva vågen" säger projektledare Christer Bofeldt
Mässan kommer att fyllas med aktiviteter under hela helgen 13-14 Augusti.
-" Dragplåstret kommer att vara populära Kalle Moraeus som kommer spela under bägge dagarna. Kalle som är en ambassadör för föreningslivet och har personligen ett varmt hjärta för det Ideella". säger Christer
Mässan kommer att ha fritt inträde för alla,  där besökaren möts av dryga 30 talet utställare allt från Länets Hembygdsförening till Umeå Automobil klubb . Riksidrottsstyrelsens ordförande Björn Ericsson inleder det stora seminarium program under mässan. Bland övriga föreläsare finns Skatteverket, Region Västerbotten med flera.

Projektledare Bo Christer Bofeldt
E-mail:Christer@cbeventmedia.se