Fokus vattenvana mitt i vintern

Vattenvana, simning och livräddningsövningar är färskvara som behöver underhållas. För att påminna om det erbjuder vi i januari för första gången flera extraaktiviteter både för stora och små. Det är fokus på vattenträning och att ha roligt i vatten. Inga aktiviteter kostar extra utan ingår i den ordinarie badentré

PROGRAMMET

Simma tillsammans med ditt barn

Med en simcoach på bassängkanten i simhallen, får du tips på hur ni tillsammans kan bli säkrare simmare. Små grupper med max 8 barn + 1-2 medföljande vuxna. Alla måste vara simkunniga (10 meter) då aktiviteten är på djupt vatten. Lördagar i januari. Föranmälan online

Träna livräddning och testa isdubbar på ”isflak”

Under det här passet får deltagarna också att ta sig upp på ett konstgjort isflak med dubbar. I betydligt varmare vatten än i verkligheten men det är bra att träna på tekniken. Max 10 personer per tillfälle (från 12 år och simkunnig 200 meter) Söndagar i januari. Föranmälan online

Ta Pelle Svanslös badmedalj

Ja, Pelle är ju lite rädd för vatten men han eller Maja finns med på bassängkanten och hejar på medan barnen gör uppgifterna. Passar barn 3-7 år. Söndagar kl 11 i januari.

Simteknik för vuxna

Det här riktar sig till vuxna som simmar ganska sällan och aldrig har blivit coachad. Här får du tips om hur du simmar smartare och effektivare, vilket gör att motionssim blir roligare.
Fyrishov fredag 19 och 26 januari kl 18-19. Drop in

Öppen simträning med proffscoach

Anders Kroon från Simbutiken är din utomordentliga coach på bassängkanten i simhallen. Han har simprogram på tre nivåer; nybörjare på crawl, medelgod, och bra simmare.Måndagar kl. 19.30. Drop in!

Aqua Zumba

Energikick med Simon Monserrat. Passet körs i äventyrsbadets tropiska miljö. Eftersom vattnet ger motstånd blir det en rejäl genomkörare av hela kroppen, mage och ryggmuskler får jobba extra hårt!
Äventyrsbadet måndagar kl 19.00. Drop in!