Följ SEAT S.A.s årliga presskonferens

Den 23 mars presenterar SEAT S.A. sin strategi samt utvecklingsplaner för kommande år. Herbert Diess, koncernchef Volkswagen AG, inleder presskonferensen digitalt.

• Presskonferensen sänds live den 23 mars klockan 9.30
  • SEAT S.A. kommer att presentera sina resultat för 2021 samt sina strategiska prioriteringar för 2022 och framåt
  • Herbert Diess, Volkswagens koncernchef och Thomas Schmall, styrelseordförande, SEAT S.A kommer att delta virtuellt för att öppna presskonferensen
  • Efter presentationen kommer registrerade journalister att kunna delta i en frågestund

Martorell, Spanien, 17 mars 2022, Onsdag den 23 mars, kl. 9.30, kommer SEAT S.A. att presentera sina resultat för 2021 och sin framtidsstrategi på CASA SEAT i Barcelona.

Wayne Griffiths, VD SEAT S.A., tillsammans med  David Powels, Finans- och IT-direktör SEAT S.A., håller i presskonferensen. De presenterar företagets resultat för 2021 och dess strategi för de kommande åren, inklusive företags- och produktutveckling. Efter presentationen kommer båda talarna att vara tillgängliga för en frågestund.

Herbert Diess, Volkswagens koncernchef, och Thomas Schmall, styrelseordförande för
SEAT S.A., deltar virtuellt innan presentationen av resultaten tar vid.

Se länkar nedan för att följa presskonferensen live samt för att delta i Q&A.

Presskonferensen hålls på engelska.

SEAT S.A. is the only company that designs, develops, manufactures and markets cars in Spain. A member of the Volkswagen Group, the multinational has its headquarters in Martorell (Barcelona), sells vehicles under the CUPRA and SEAT brands, while SEAT MÓ is the business unit that covers urban mobility products and solutions.

SEAT S.A. exports more than 80% of its vehicles, and is present in 75 countries. The company employs over 15,000 professionals and has three production centres – Barcelona, El Prat de Llobregat and Martorell, where it manufactures the SEAT Ibiza, SEAT Arona, Leon family and the CUPRA Formentor. Additionally, SEAT S.A. produces the CUPRA Born and the SEAT Tarraco in Germany, the Ateca in the Czech Republic and the SEAT Alhambra in Portugal. The company also has the SEAT CODE software development centre, located in Barcelona.

SEAT S.A. will invest 5 billion euros through to 2025 to develop new models for the two commercial brands, SEAT and CUPRA, and to electrify the range. The company aims to play a relevant role in the electrification of urban electric vehicles, with a special focus on the transformation of the Spanish automotive industry

SEAT S.A. och Volkswagen-koncernen investerar över 7 miljarder euro för att elektrifiera Spanien23.3.2022 11:25:49 CET | Pressmeddelande

Detta handlar om den enskilt största industriinvesteringen i Spaniens historia. Programmet Future: Fast Forward kommer att inkludera uppförandet av en battericellsfabrik i Valencia. Alla planer och investeringar är fortfarande föremål för ett slutgiltigt godkännande av medel från den spanska regeringens strategiska projekt PERTE, som syftar till ekonomisk återhämtning och omställning av industrin.

15.000 anställda på SEAT avbryter sitt arbete under en timme för att öka medvetenheten om klimatförändringarna22.4.2021 18:23:38 CEST | Pressmeddelande

För att uppmärksamma Earth Day genomförde SEAT S.A. idag #Project1Hour. Ett globalt initiativ som syftar till att öka medvetenheten om klimatförändringarna. Under en timme tog de 15.000 medarbetarna på SEAT en paus i arbetet för att istället ägna sig åt denna fråga och diskutera åtgärder man kan göra för att minska klimatförändringarna.