Svenska Parasportförbundet och Paralympiska KommittéSvenska Parasportförbundet och Paralympiska Kommitté

Följ Sverigelaget på Special Olympics nya hemsida

I dag lanserar Special Olympics Sweden sin nya moderna hemsida specialolympics.se. Via den kan du bland annat lära känna alla uttagna i Sverigelaget som just nu är i Abu Dhabi och tävlar i Special Olympics World Summer Games.

Specialolympics.se har fått ett ansiktslyft och är anpassad för dagens datorer och mobiltelefoner. Reklambyrån Short and Long, som byggt både paralympics.se och parasportkalender.se, ligger bakom sajten.

– Den har fått sig ett rejält lyft och den största skillnaden är tydligheten och användarvänligheten. Hemsidan är även väldigt visuell och skapar en känsla av hur Special Olympics verksamhet är bara genom att titta på bilderna, säger Erik Svensson på Short and Long.

På specialolympics.se hittar du nyheter om Special Olympics, information om arrangemang, hur du går till väga för bli en del av Special Olympics-familjen och mycket mera.

Under de kommande två veckorna får du givetvis även senaste nytt från Sverigelagets pågående resa till Abu Dhabi och Special Olympics World Summer Games. Här kan du också läsa om truppens aktiva och ledare som representerar Sverige under tävlingarna.
– Det kommer fler funktioner inom kort tid som underlättar för privatpersoner att engagera sig, säger Erik Svensson.

– Vi har länge pratat om att skaffa en ny hemsida så det känns fantastiskt att äntligen kunna visa den. Jag är supernöjd, säger Anton Lernstål, innehållsproducent för Special Olympics Sweden.

Tillgänglighetsstipendium gör att fler kan påverka och delta i idrotten i Uppsala5.7.2019 11:00:00 CESTPressmeddelande

För fjärde året i rad delar Parasport Sverige tillsammans med KONE ut sitt Tillgänglighetsstipendium om 50 000 SEK. I år tilldelas stipendiet föreningen Upsala Studenters IF för ambitionen att ge alla medlemmar förutsättningar att påverka och delta i verksamheten, vilket innebär högt ställda mål för att föreningen ska vara tillgänglig från idrottsyta till styrelserum.

Urpremiär för Girl edition av succén Start Your Impossible Camp – i Stockholm den 8–9 juni5.6.2019 04:00:00 CESTPressmeddelande

Start Your Impossible Camp är ett läger för barn, unga och vuxna som är intresserad av att testa någon ny parasport eller fortsätta utvecklas i sin befintliga parasport. Det unika den 8-9 juni är att lägret hålls endast för tjejer. Med det här lägret är förhoppningen att fler tjejer får upp ögonen för parasport och i sin tur startar sin resa in i idrottsvärlden.