Foodrunners lanserar världens förmodligen snabbaste sökmotor för livsmedel

Foodrunners lanserade under midsommarhelgen sin unika sökmotor tjänst "FoodGenius" för alla konsumenter med iOS och Android system. FoodGenius arbetar utifrån samma premisser som den mänskliga hjärnan, den vet vad konsumenten tänker när den ska handla mat.

Idén bakom Foodrunners ligger i att skapa världens smartaste tjänst för konsumenten som ska handla mat. Oavsett var, när eller hur ska Foodrunners finnas där och hjälpa kunden kostnadsfritt.

– Vi vet att många oroas i dessa tider med inflation och stigande livsmedelspriser. Det handlar inte längre bara om att blunda för höjda kostnader utan människor gör aktiva val för att påverka sina kostnader. Men vad vi också vet är att convenience, eller smidighet, fortfarande är ännu viktigare för människan när man handlar. Med Foodrunners nya unika sökmotor FoodGenius löser vi båda konsumentens problem. Vi har minskat tiden det tar genomsnittskonsumenten att addera 10 exakta varor med cirka 80% (till under 3min i snitt) och samtidigt gör vi alla prisjämförelser och öppnar för möjligheten att handla direkt online hos oss. Idag har vi en komplett lösning med ICA och COOP i Sverige och just nu arbetar vi på att lansera fler kedjor som aktivt hör av sig till oss, säger Andreas Johansson, medgrundare på Foodrunners.

FoodGenius sökmotor fungerar som så att den tänker som vår hjärna gör. Vi skriver inte "Pasta, Strozzapreti, Zeta, 500g" på en inköpslista, vi skriver "Pasta". Gör man det hos Foodrunners så lär motorn detta för varje individuell konsument.

Foodrunners är en helt kostnadsfri app för konsumenter i hela Sverige som möjliggör att handla mat snabbare, smidigare och betydligt billigare. Smartare helt enkelt.

Foodrunners uppdrag är att hjälpa konsumenter att hitta bättre produkter och priser i livsmedelshandeln. Varje månad hjälper vi tiotusentals konsumenter att dels hitta bättre och billigare varor, dels spara pengar genom att jämföra priser på dina inköp och erbjuda dig rätt pris på leveransalternativ.