”För ditt Göteborg” stöttar lokala besöksnäringen

Nu lanserar Göteborg & Co en kampanj för att stödja besöksnäringen i hela Göteborgsregionen. På webbsidor och i sociala kanaler finns tips och förslag som vänder sig till närområdet.

När resandet i praktiken har upphört så drabbas besöksnäringens många aktörer hårt. Konceptet ”För ditt Göteborg” är ett sätt att visa hur man kan hjälpa sina lokala butiker, kaféer, kulturutövare, krogar osv.

- Det handlar om vilka insatser du och jag kan göra för att stötta den lokala besöksnäringen. Vår näring är ryggraden för alla som vill ha en levande stad. Det är en aktiv handling att äta ute och handla i butiken för alla som kan göra det, säger Andrea Jovell marknads- och kommunikationschef på Göteborg & Co.

Destinationens officiella turistguide goteborg.com vänder sig normalt sett också till besökare som kommer längre bort ifrån. Nu har innehållet anpassats till göteborgare och alla som kommer från närområdet.

- Vi tar gärna emot tips och förslag från göteborgarna. Tanken är att konceptet För ditt Göteborg ska vara brett och flexibelt och fyllas med nya aktiviteter och idéer efter hand, säger Andrea Jovell.

Läs mer på: goteborg.com/fordittgoteborg

Göteborgarnas tips i fokus för sommarkampanj8.6.2020 14:19:13 CESTPressmeddelande

Upplev ditt Göteborg ska locka fler att upptäcka destinationen i sommar. Göteborg & Co har startat kampanjen som bygger på göteborgarnas egna tips på upplevelser hemmavid. - Vi vill visa upp bredden av allt som finns i vår region, och det vet ingen bättre än dem som lever här. Samtidigt som vi uppmanar att följa myndigheternas rekommendationer och undvika trängsel, säger Andrea Jovell chef för marknad & kommunikation på Göteborg & Co.