För fjärde året i rad - Mannheimer Swartling högst rankad i klientundersökning

Mannheimer Swartling har för fjärde året i rad blivit högst rankad i kategorin ”Overall performance” då TNS Sifo Prospera Tier 1 Law Firm gjorde sin årliga undersökning. Advokatbyrån har enligt undersökningen vunnit med stor marginal över den rankade tvåan, ett resultat som är unikt.

– Att leverera rådgivning och service av högsta kvalitet till varje klient är något vi ser som en självklarhet. Vi är därför otroligt stolta över att för fjärde året i rad få denna ranking. Vi ser det som ett kvitto på att vårt arbetssätt och klientfokus är framgångsrikt, säger Jan Dernestam, Managing Partner på Mannheimer Swartling.

Vidare säger Jan Dernestam att rankingen inte hade varit möjlig, om det inte vore för de klienter som tar sig tid att ge feedback.

– Vi är mycket tacksamma för den feedback vi får, både i denna undersökning men även under andra möten under året. Tack vare den kan vi fortsätta att utveckla vårt arbetssätt och våra tjänster med utgångspunkt i klienternas behov och affärsutmaningar.

TNS Sifo Prosperas undersökning genomfördes mellan juni-september 2016. Syftet med undersökningen är att utvärdera affärsjuridiska byråer, genom att granska över 200 Sverigebaserade företag som köper juridiska tjänster för minst 2 miljoner kronor om året. Här ingår chefer och bolagsjurister, verkställande direktörer, ekonomichefer och transaktions- och affärsutvecklingsansvariga. De har alla betygsatt olika aspekter av advokatbyråernas tjänster. Bland de 16 kriterier som bedöms finns juridisk kompetens, affärsmässighet, affärsmoral, prissättning samt förmåga att hantera stora projekt.

Mannheimer Swartling establishes MSA Innovation Lab14.2.2019 14:36:48Pressmeddelande

Mannheimer Swartling has established a new business unit, MSA Innovation Lab. The purpose of the unit is to manage the firm’s innovation work and to drive the development of legal advice of the future. Through MSA Innovation Lab, the firm will: Support and collaborate with recently started companies that develop applications for Mannheimer Swartling and the firm's clients through an incubator for start-ups within Legal Tech. Collaborate with leading researchers in digitalisation. Conduct its own development of digital applications that streamline the advice to the firm’s clients. Develop and provide digital platforms to which the firm's clients have access. "The digitalisation of the Law Industry has just begun and we are working actively to stay in the absolute forefront. Our industry is rapidly changing, and in order to cost-effectively assist our clients with the opportunities and challenges they face, we are now taking another step to meet their new and over time changing needs," s

Mannheimer Swartling etablerar MSA Innovation Lab14.2.2019 14:32:36Pressmeddelande

Mannheimer Swartling har etablerat en egen affärsenhet för att hantera sitt innovationsarbete och driva utvecklingen kring hur framtidens juridiska rådgivning kommer att se ut. Inom enheten, som har namnet MSA Innovation Lab, kommer Mannheimer Swartling bland annat att: Genom en inkubator för start-ups inom Legal Tech, supporta och samarbeta med nystartade företag som utvecklar applikationer för Mannheimer Swartling och byråns klienter. Samarbeta med ledande forskare inom digitalisering. Bedriva egen utveckling av digitala applikationer som effektiviserar rådgivningen till byråns klienter. Utveckla och tillhandahålla digitala plattformar till vilka byråns klienter har tillgång. "Digitaliseringen av advokatbranschen har bara börjat och vi arbetar aktivt för att fortsätta ligga i den absoluta framkanten. Vår bransch håller snabbt på att förändras och för att på ett kostnadseffektivt sätt kunna bistå våra klienter med de möjligheter och utmaningar de ställs inför tar vi nu ytterligare ett