FÖR FÖRSTA GÅNGEN! ROBERT WELLS VS LENNIE NORMAN - NU GÖR DE SLAG I SAKEN MED NY SHOW ”STAND UP - SIT DOWN” PÅ INTIMAN!

2Entertain - Part of Moment Group

En av vårt lands mest rutinerade underhållare Robert Wells och humorlegendaren Lennie Norman har under många år jobbat tillsammans i olika konstellationer. Nu möts ”King Of Comedy” och” King Of Piano” för första gången i den helt nyskrivna Old Time Entertainment-showen ”STAND UP -SIT DOWN – Robert Wells vs Lennie Norman”.

- Jag och Lennie har jobbat tillsammans till och från under många år. Han är bl.a. en av mina favoritkomiker sedan åren med Rhapsody In Rock. I höstas när vi jobbade tillsammans kände vi båda att vi brinner lika mycket för old time humor som för svängig musik. Detta i kombination med Lennies osvikliga tajming känns fantastiskt att få framföra tillsammans på Intimans anrika scen.Äntligen gjorde vi slag i saken och det kommer att svänga rejält och bjudas på humor och skratt, säger Robert Wells.

Sverigepremiären äger rum den 16 februari på Intiman i Stockholm och föreställningen spelas fram till den 11 mars 2017. Biljetterna släpps måndag den 5 december. Boka på www.showtic.seeller telefon 0771-134300.

På scen har de med sig ”The Vocalettes”, tre oerhört välsjungande damer, samt Robert Wells Trio. Det kommer att bjudas på en oförglömlig show med mycket humor, anekdoter och 100 % Jazz Boogie & Swing.

Läs mer på: www.2entertain.com

Ytterligare info samt pressbilder se: www.werecki.com

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki, pr@werecki.com, 0707-178008, Werecki promotion company, www.werecki.com

Marknadsansvarig: Anna Andersson, anna.andersson@2entertain.com,0733-16 16 46.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar