FÖR FÖRSTA GÅNGEN! ROBERT WELLS VS LENNIE NORMAN - NU GÖR DE SLAG I SAKEN MED NY SHOW ”STAND UP - SIT DOWN” PÅ INTIMAN!

2Entertain - Part of Moment Group

En av vårt lands mest rutinerade underhållare Robert Wells och humorlegendaren Lennie Norman har under många år jobbat tillsammans i olika konstellationer. Nu möts ”King Of Comedy” och” King Of Piano” för första gången i den helt nyskrivna Old Time Entertainment-showen ”STAND UP -SIT DOWN – Robert Wells vs Lennie Norman”.

- Jag och Lennie har jobbat tillsammans till och från under många år. Han är bl.a. en av mina favoritkomiker sedan åren med Rhapsody In Rock. I höstas när vi jobbade tillsammans kände vi båda att vi brinner lika mycket för old time humor som för svängig musik. Detta i kombination med Lennies osvikliga tajming känns fantastiskt att få framföra tillsammans på Intimans anrika scen.Äntligen gjorde vi slag i saken och det kommer att svänga rejält och bjudas på humor och skratt, säger Robert Wells.

Sverigepremiären äger rum den 16 februari på Intiman i Stockholm och föreställningen spelas fram till den 11 mars 2017. Biljetterna släpps måndag den 5 december. Boka på www.showtic.seeller telefon 0771-134300.

På scen har de med sig ”The Vocalettes”, tre oerhört välsjungande damer, samt Robert Wells Trio. Det kommer att bjudas på en oförglömlig show med mycket humor, anekdoter och 100 % Jazz Boogie & Swing.

Läs mer på: www.2entertain.com

Ytterligare info samt pressbilder se: www.werecki.com

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki, pr@werecki.com, 0707-178008, Werecki promotion company, www.werecki.com

Marknadsansvarig: Anna Andersson, anna.andersson@2entertain.com,0733-16 16 46.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.