FÖR FÖRSTA GÅNGEN! ROBERT WELLS VS LENNIE NORMAN - NU GÖR DE SLAG I SAKEN MED NY SHOW ”STAND UP - SIT DOWN” PÅ INTIMAN!

2Entertain - Part of Moment Group

En av vårt lands mest rutinerade underhållare Robert Wells och humorlegendaren Lennie Norman har under många år jobbat tillsammans i olika konstellationer. Nu möts ”King Of Comedy” och” King Of Piano” för första gången i den helt nyskrivna Old Time Entertainment-showen ”STAND UP -SIT DOWN – Robert Wells vs Lennie Norman”.

- Jag och Lennie har jobbat tillsammans till och från under många år. Han är bl.a. en av mina favoritkomiker sedan åren med Rhapsody In Rock. I höstas när vi jobbade tillsammans kände vi båda att vi brinner lika mycket för old time humor som för svängig musik. Detta i kombination med Lennies osvikliga tajming känns fantastiskt att få framföra tillsammans på Intimans anrika scen.Äntligen gjorde vi slag i saken och det kommer att svänga rejält och bjudas på humor och skratt, säger Robert Wells.

Sverigepremiären äger rum den 16 februari på Intiman i Stockholm och föreställningen spelas fram till den 11 mars 2017. Biljetterna släpps måndag den 5 december. Boka på www.showtic.seeller telefon 0771-134300.

På scen har de med sig ”The Vocalettes”, tre oerhört välsjungande damer, samt Robert Wells Trio. Det kommer att bjudas på en oförglömlig show med mycket humor, anekdoter och 100 % Jazz Boogie & Swing.

Läs mer på: www.2entertain.com

Ytterligare info samt pressbilder se: www.werecki.com

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki, pr@werecki.com, 0707-178008, Werecki promotion company, www.werecki.com

Marknadsansvarig: Anna Andersson, anna.andersson@2entertain.com,0733-16 16 46.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.