Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

För sjunde året i rad: Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges mest nöjda kunder

Dela
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges mest nöjda kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2022. För sjunde året i rad toppar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling listan med en kundnöjdhet på 75,8.
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges mest nöjda kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2022.
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges mest nöjda kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2022.

– Den osäkra omvärlden och stigande räntor har bidragit till att öka oron på bostadsmarknaden under året. Då värdesätter kunderna särskilt den trygghet och lokala expertis som våra medarbetare levererar under Länsförsäkringars starka varumärke, säger Marcus Svanberg, VD på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Svenskt Kvalitetsindex har genomfört årliga undersökningar av mäklarbranschen sedan 2007. Kundnöjdheten mäts på en skala från 0–100, där både köpare och säljare tillfrågas om bland annat lojalitet, service och prisvärdhet. De tillfrågade i årets undersökning ger Länsförsäkringar Fastighetsförmedling en kundnöjdhet på 75,8. Det är att jämföra med branschen som helhet, där medelbetyget ligger på 72,9. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är därmed den aktör på marknaden som kunderna är mest nöjda med.

– Vi arbetar långsiktigt med resultatet av olika kundmätningar för att utveckla vårt arbetssätt och samtidigt bidra till ett hållbart arbetsliv för medarbetarna. Att personalen trivs på jobbet gör att vi ser positiva effekter i såväl kundrelationer som försäljning, säger Marcus Svanberg.

Om undersökningen
Svenskt Kvalitetsindex undersökning av fastighetsmäklarbranschen genomfördes i juli-augusti 2022 genom intervjuer med mäklarföretagens kunder, både köpare och säljare. Mätningen lyfter insikter om hur kunder upplever sin leverantör och mäts genom ett index för exempelvis i image, kundnöjdhet och lojalitet, samt styrkan i dessa samband. Sammanlagt har 2 777 intervjuer genomförts med kunder som sålt eller köpt fastigheter. Läs mer om undersökningen.

För mer information, vänligen kontakta:
Per Sangrud, PR- och hållbarhetschef
Tel. 073-441 04 07
E-post: per.sangrud@lansfast.se

Marcus Svanberg, VD
Tel. 070-238 21 50
E-post: marcus.svanberg@lansfast.se

Pressbilder fria för användning: 
Marcus Svanberg
Genrebilder

Här kan du följa oss:

Webb: www.lansfast.se
Blogg: www.bostadskoll.com
Facebook: @lansfast.ab
Instagram: @lansfast.ab
Twitter: @lff_ab

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges mest nöjda kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2022.
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges mest nöjda kunder. Det visar Svenskt Kvalitetsindex rankning av kundnöjdhet inom mäklarbranschen 2022.
Ladda ned bild
Ladda ned bild

Om

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Tegeluddsvägen 21
106 50 Stockholm

https://www.lansfast.se/

Om Länsförsäkringar Fastighetsförmedling:
Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Vi vill bidra till en rättvis och hållbar bostadsmarknad där fler kan byta bostad efter behov. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och en av de största aktörerna i branschen. Med 189 bobutiker och nära 1 000 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2021 förmedlade företaget cirka 31 000 objekt till ett försäljningsvärde av 84,5 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för sjunde året i rad har Sveriges mest nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2022.

Om Länsförsäkringar:

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.


Följ Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Ny kartläggning av bostadsaffärer visar: Allt högre tempo i budgivningarna16.4.2024 07:11:00 CEST | Pressmeddelande

I mars var budpremien, skillnaden mellan utgångspris och slutpris, på bostadsrätter 1,2 procent – den högsta noteringen sedan i somras. Villor säljs nu för första gången på länge över det utannonserade försäljningspriset. Det visar en ny kartläggning som gjorts av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, med siffror från Svensk Mäklarstatistik. Under pandemin var budpremien ofta över 10 procent.

Ny kartläggning inför fritidshussäsongen visar: Här får bostadsköparna störst fritidshus för miljonen3.4.2024 07:11:00 CEST | Pressmeddelande

I Kronoberg får bostadsköparna störst fritidshus för en miljon kronor – 67 kvadratmeter. Samma summa ger endast 19 kvadratmeter sommarstuga i Stockholm län, där fritidshusen är dyrast. Nu börjar högsäsongen för försäljning av fritidshus och priserna är lägre än på länge. Det visar en ny kartläggning av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye