​För tredje året i rad: Inrikesflygbolaget BRA har Sveriges nöjdaste flygresenärer

Hur nöjda svenskar är med sina transportleverantörer mäts årligen av oberoende undersökningsföretaget Svenskt Kvalitetsindex (SKI). För tredje året i rad har inrikesflygbolaget BRA de allra nöjdaste flygresenärerna. Endast några busstransportörer har nöjdare kunder.

Punktlighet och service är de två viktigaste faktorerna som gör att resenärer känner sig nöjda tillsammans med information och hjälp när resan inte går som förväntat.

– Detta pris är tillägnat alla kollegor i BRA, de som varje dag möter våra kunder på allra bästa sätt. Det gör mig väldigt stolt. Dessutom gläder dig mig att våra kunder uppskattar vårt hållbarhetsarbete, där vi vill gå i spetsen för omställningen till ett fossilfritt inrikesflyg, säger Christian Clemens som är vd för BRA.

– Att ta ansvar för en hållbar social och miljömässig utveckling är en allt viktigare fråga bland kunderna. Här sticker Nettbuss båda varumärken ut positivt bland bussbolagen, medan BRA på flygsidan får ett relativt högt betyg, skriver Johan Parmler, VD för SKI i en kommentar till resultatet.

BRA toppade kundnöjdhetsstatistiken år 2016, 2017 och nu 2018

SKI mäter nöjdhet på en skala mellan 0 och 100. Sett till alla persontransportaktörer i Sverige hamnar Nettbuss/Bus4You i år på första plats med index 79,2. BRA får index 71,4, Norwegian 71,1 och SAS 69,9. På tågsidan får MTR Express som endast trafikerar sträckan Stockholm-Göteborg index 69,6 och SJ index 59,4. Hela rapporten: http://www.kvalitetsindex.se/wp-content/uploads/2018/05/SKI-Persontransport-2018.pdf

För mer pressinformation:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se

BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering: https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra/latest_media

Ny linje Jönköping-Bromma, Sundsvall-Göteborg! Fossilfritt inrikesflyg – biobränsle i bokningsdialogen.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.