Förändra! Ett projekt om praktisk djurrätt från Djurens Rätt

16.10.2015 07:30 | Djurens Rätt

Att göra skillnad kan kännas svårt. I den nya handboken ”Förändra! En handbok i praktisk djurrätt” visar föreningen Djurens Rätt både att det går, och hur det går till rent praktisk.

Frågan om djurs rättigheter engagerar allt fler. Och allt fler vill också göra skillnad, även om inte alla kallar sig för aktivister. Men oavsett vem du är, vad du kallar dig eller på vilket sätt som du vill göra skillnad så har Djurens Rätt nu släppt den ultimata guiden för alla som vill göra världen bättre för djuren.

- Vi märker dagligen vilket engagemang som finns i frågan om djurs rättigheter. Många är ledsna och frustrerade över allt det som djur utsätts för. Varje dag hör människor av sig till oss och undrar vad de kan göra för att förändra. Det är med dessa personer i åtanke som vi har tagit fram handboken Förändra!, säger Sandra Lamborn, projektledare på Djurens Rätt.

”Förändra! En handbok i praktisk djurrätt” är Djurens Rätts nya handbok och guide till praktisk djurrätt. Den inspirerar till handling, därför att för varje insats är viktig. Den ger en introduktion till den demokratiska processen i Sverige och EU och visar vilka demokratiska vägar som finns för att förändra. Fokus i handboken ligger på hur du kan förändra för djuren, men innehållet går att applicera på alla andra frågor där ambitionen är att påverka allmänheten, politiker, företag och andra intressenter.

Samtidigt som handboken släpps så drar också en föreläsningsturné igång där Djurens Rätt kommer att resa runt i Sverige under de kommande månaderna och föreläsa om hur vi alla kan bli världsförbättrare och effektivare aktivister för djuren.

”Förändra! En handbok i praktisk djurrätt” har tagits fram av Djurens Rätt med ekonomiskt stöd från Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor.

Mer information om ”Förändra! En handbok i praktisk djurrätt” finns på www.forandra.org

Sandra Lamborn
Projektledare, Djurens Rätt
08-555 914 22, sandra.lamborn@djurensratt.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.