Förändringar i ledarstaberna kring OS-lagen

I dag presenterar Svenska Ishockeyförbundet förändringar i ledarstaberna kring Damkronornas och Tre Kronors OS-lag. Det rör sig om ett reducerat antal ledare som reser med lagen till OS i Peking.

På grund av det rådande pandemiläget har Beijing Organizing Committee for the Games beslutat att inga OS-deltagare får bo utanför OS-byn. Därför begränsas antalet platser, och Svenska Olympiska Kommittén har meddelat Svenska Ishockeyförbundet att max 25 ledare får åka till Peking.

Följande ledare reser inte till Peking: landslagschef Olof Östblom, fystränare Ida Kyrilis, rådgivare Niklas Kronwall och Henrik Zetterberg samt scout/analys Todd Woodcroft.

– Vi hade satt upp de ledarstaber som vi ansåg var optimala, och vi hade gärna sett att dessa ledare följde med för de hade tillfört mycket. Sedan har pandemiläget förändrat förutsättningarna inte bara för oss utan för samtliga deltagande länder, och det får vi anpassa oss efter, säger Olof Östblom, tävlings- och landslagschef på Svenska Ishockeyförbundet.

Spelartrupperna presenteras i nästa vecka

19 januari
13.00 Damkronorna

21 januari
13.00 Tre Kronor

Hockey vid OS i Peking

Damkronorna kliver in i OS-turneringen den 3 februari, medan Tre Kronor spelar sin första match den 10 februari.

Damkronornas spelschema (lokala tider)

3 februari
16.40 Japan–Sverige

5 februari