NASDAQ OMX

Förbättringar av SolarWinds Cloud-portfölj stärker kapaciteten för övervakning av både infrastruktur och applikationer

Stramare integration och nya funktioner ger användare möjlighet att övervaka fler värdar och fler applikationer, till ett lägre pris

AUSTIN, Texas, June  07, 2018  (GLOBE NEWSWIRE) -- SolarWinds, en ledande leverantör av kraftfull och prisvärd IT-hanteringsprogramvara, kungjorde idag signifikanta förbättringar genom hela dess SolarWinds Cloud®-portfolio, vilken består av SaaS-baserade produkter, inklusive uppdateringar av AppOptics(TM), Pingdom®, Papertrail(TM) och Loggly®. Dessa förbättringar av SolarWinds Cloud är utformade för att fördjupa synligheten över både molninfrastruktur och applikationer för att förenkla fullständig stackövervakning för DevOps och IT Ops-proffs och möjliggöra en mer integrerad användarupplevelse för kunder som använder mer än en produkt.

Nya funktioner och kapaciteter för AppOptics, Pingdom, Papertrail och Loggly
Specifika förbättringar som breddar övervakningsstödet för infrastruktur och applikationer, samt förbättrar enkelheten, inkluderar:

• AppOptics - Ger nu en enhetlig vy för att snabbt identifiera avvikelser och användningsmönster genom nya värdkartor och kapacitet för visning av värdlistor. Stöd för sju programmeringsspråk, nu även inklusive Ruby, Go och Node.js®, vilket möjliggör en djupare synlighet i infrastruktur och applikationer. AppOptics-integrationen med Papertrail och Loggly tillgängliggör loggar för att ge kontextuell information för felsökning.
  • Pingdom - Ger nu upp till 13 månaders data för att fördjupa övervakningen av digitala upplevelser. Nu kan användarna dessutom generera delbara onlinerapporter för effektiv kommunikation mellan olika team.
  • Papertrail - Lägger till en ny händelsevisare, nya hastighetsgrafer och förbättringar av kontrollpanelen för att påskynda felsökning.
  • Loggly - Tillhandahåller nu förkonfigurerade instrumentpaneler baserat på logotyper för att förenkla övervakningen över komplexa miljöer.

"Papertrails kraft ligger i dess enkelhet", säger Dave North, chef för DevOps at Signiant, ett amerikanskt media- och underhållningsföretag. "De nya funktionerna bygger på produktens användbarhet och lägger till verkligt värde. Jag kan till exempel spara tid genom att skapa favoritgrupper i instrumentpanelen. De nya hastighetsgraferna är särskilt värdefulla, eftersom de låter oss visualisera felprocenten och snabbt avgöra om vi har ett litet eller stort problem."

Utöver dessa nya funktioner kan en stramare integration inom portföljen ge användarna möjlighet att kors-lansera över olika SolarWinds Cloud-produkter. Det betyder att DevOps-proffs nu enkelt kan förflytta sig från en instrumentpanel som belyser belastningstidsproblem på en webbsida, till, till exempel, en detaljerad loggvy för att felsöka ett problem med programinfrastrukturen.

"Det är för svårt och dyrt för DevOps och IT Ops-proffs att ha en övergripande övervakning av prestandan för moderna applikationer i deras miljö", säger Christoph Pfister, vice vd för produkter hos SolarWinds. "Denna lansering som vi gör idag utökar våra omfattande övervakningsförmågor över infrastruktur och applikationer. Med hjälp av dessa kraftfulla, prisvärda produkter kommer våra kunder att se hela bilden av spår, mätvärden, loggar och den digitala upplevelsen och kunna förbättra responsen hos sina applikationer samt göra deras liv mycket enklare."

Förbättringarna av SolarWinds Cloud är de senaste milstolparna i företagets strävan att leverera en uppsättning övergripande, enkla och prisvärda fullständiga stackövervakningslösningar. SolarWinds mål är att möjliggöra en enda vy av infrastruktur, program och digital erfarenhet, vilket i sin tur kommer att hjälpa kunderna att lösa sina mest komplexa prestanda- och driftsäkerhetsproblem snabbt, enkelt och till överkomliga priser.

Prissättning och tillgänglighet
De förbättrade SolarWinds Cloud-erbjudandena är tillgängliga med omedelbar verkan. Prissättningen är från $7,50 per månad för AppOptics, från $9,95 per månad för Pingdom, $7,00 per månad för Papertrail och $99,00 per månad för Loggly.

*Aktuella priser per den 4 juni 2018, i amerikanska dollar. Prissättningen kan variera beroende på jurisdiktion och gällande valuta. Kontakta en lokal försäljningsrepresentant för SolarWinds för att hitta priser som är specifika för din jurisdiktion.

Ytterligare resurser

Ta kontakt med SolarWinds

Om SolarWinds
SolarWinds erbjuder kraftfull och prisvärd IT-hanteringsprogramvara till kunder över hela världen, från Fortune 500®-företag till småföretag, managed service providers (MSP), myndigheter och utbildningsinstitutioner. Vi fokuserar uteslutande på IT-, MSP- och DevOps-proffs och strävar efter att eliminera den komplexitet som våra kunder har tvingats acceptera från traditionella programvaruförsäljare. Oavsett var IT-tillgången eller -användaren finns levererar SolarWinds produkter som är enkla att hitta, köpa, använda, underhålla och skala, samtidigt som de får makten att ta itu med viktiga delar av infrastrukturen från arbetsplatsen till molnet. Denna fokus och förbindelse till överlägsenhet inom end-to-end hybrid IT-prestationshantering har etablerat SolarWinds som världsledande inom både nätverkshanteringsprogram och MSP-lösningar och driver liknande tillväxt över hela spektret av IT-hanteringsprogram. Våra lösningar är förankrade i vår djupa anslutning till vår användarbas, som växelverkar i vårt THWACK-onlinecommunity för att lösa problem, dela teknik och bästa praxis samt delta direkt i vår produktutvecklingsprocess. Läs mer idag på www.solarwinds.com.

Varumärkena SolarWinds, SolarWinds & Design, Orion och THWACK är den exklusiva egendomen av SolarWinds Worldwide, LLC eller dess dotterbolag, är registrerade i U.S. Patent and Trademark Office och kan vara registrerade eller väntar på registrering i andra länder. Alla andra SolarWinds-varumärken och -logotyper kan vara oregistrerade varumärken eller är registrerade eller väntar på registrering. Alla andra varumärken som nämns här används endast för identifieringsändamål och är varumärken som tillhör (och kan vara registrerade varumärken) hos respektive företag.

© 2018 SolarWinds Worldwide, LLC. Med ensamrätt.

MEDIAKONTAKTER:
Nicole Fachet Jenne Barbour
Text100 SolarWinds
Telefon: +12128713950 Telefon: 512.498.6804
NicoleF@text100.com pr@solarwinds.com

Source: SolarWinds Worldwide, LLC via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Senaste pressmeddelandena från NASDAQ OMX

PRESS ALERT & INVITATION: Arbitrade to Hold a Press Conference on June 28th From Bermuda - Its New Global Headquarters22.6.2018 22:29Pressmeddelande

NEW YORK, June 22, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- This is an invitation to all media following Arbitrade and/or covering the cryptocurrency markets. You are invited to join Arbitrade's Chairman, Len Schutzman, and management who will discuss their progress toward establishing Arbitrade as a world-class cryptocurrency exchange and coin company. They will also discuss their move and incorporation into Bermuda, one of the world's best regulated jurisdictions and a platform from which Arbitrade will reach out to several international markets. It will be a lively discussion that will also include details of the many economic and social advantages and new jobs that companies, like Arbitrade, will bring to countries in which they settle and do business around the world. Details of how to access the press briefing webcast are as follows: Please register now for the upcoming Arbitrade Conference Call: Date: Wednesday, June 27, 2018 Time: 8:00 a.m. EST We recommend that you connect to the meeting at l

Northland Power's Hai Long Offshore Wind Project Awarded Additional 744 Megawatts in Taiwan Auction22.6.2018 14:15Pressmeddelande