Förbered din skoter för sommarsäsongen 2020

Vi är mitt i den kalla månaden, december när julen är precis runt hörnet och ett nytt år bankar på dörren och du kanske redan har skrivit önskningarna på din önskelista och hoppas ivrigt att du får det du vill ha. Men vad är dina planer för 2020?

Reservdelar och förvaring av skotrar

Vinterscooter och motorcykelvinter är en utsedd säsong där det finns tid att skruva fast maskinen, vare sig den är mekanisk eller kosmetisk. Men hur närmar du dig det? Detta är en lista över vart vi tar en Yamaha Aerox-skoter.

Förvaring

Vintern kan vara riktigt hård för alla fordon i allmänhet med allt snö, salt och regn som maskinen utsätts för, så det rekommenderas att hålla skoter på en varm och täckt plats. Du kan antingen göra det till ett skydd för din skoterdär den kan stå ut i kylanutan att skada den. Men det kommer att slita ut dina batterier lite om skoter inte används.

Återförsäljarlagring

Många återförsäljare som säljer Scooter, motorcykel eller ATV har tjänsten att de kan lagra din skoter i ett uppvärmt lager där de förvarar olja, batteri och monter på din nära och kära bil. Men historier hörs att olyckor inträffar på sådana platser som motorcyklar och skotrar är välta och det slutar i ett längre fall om vem som ska ansvara för eventuella skador.

Därför rekommenderas det att du lagrar din skoter själv om det finns utrymme att lagra den.

Reservdelar

Granska din skoter för eventuella fel och fel och se till att den överensstämmer med hastighetslagar och förordningar. Det handlar om att börja från topp till botten.

1. Mekanisk
  1. Ficklampor och lampor
  1. Kosmetisk

Yamaha Aerox reservdelar Kan gå snabbt och bli dyra, men se till att du köper något som är kvalitet snarare än att behöva byta ut delen efter ett år. Håll motorn frisk genom att byta olja och kontrollera om andra vätskor som kan behöva tömmas och fyllas på nytt.

Genom att underhålla din skoter kan du säkerställa att du har en lojal maskin som inte kommer att undergå sommarsäsongen när du antingen bara kryssar runt eller till och från en plats.

Se till att du hittar en bra verkstad

Var försiktig när du letar efter hjälp utanför. Det bästa att rekommendera är att gå till en auktoriserad verkstad, till exempel Yamaha själv eller välja en verkstad känd för god service och behandling. Men det rekommenderas tydligt att du bekanta dig med hur din skoter är designad och vad som kan behöva bytas ut.

Byte av vissa mekaniska delar kan vara en tidsförlorare på många punkter. Så om du inte har tid att göra det själv, skulle det vara uppenbart att gå till en workshop som kan hjälpa dig med problemen eller om du behöver ändra något kosmetiskt med din skoter.

Vestergade 48H, 2 sal

Heymedia er danmarks førende bureau indenfor linkbuilding, pressemeddelelser og outreach.

Guide: Så gör du dig i ordning till festen10.7.2020 13:17:44 CESTPressmeddelande

När det är sommar och sol betyder det också att det är en hel del festar som man brukar gå till. Det kan vara middagar hemma hos vänner och bekanta eller restaurangbesök. Det kan även bara större fester såsom bröllop och födelsedagar som hålls i sommaren. Och när man ska på fest s¨ska man ju gärna se lite proper ut och kanske även visa sig ån sin bästa sida. Det finns en del tricks och tips som man med fördel kan ta del av innan man går igång med att börja göra sig i ordning. Det är alltid en bra idé att sätta sig ner och tänka igenom vad man har för kläder. Börja med att bestämma dig vilken stil du vill ha på festen. Du måste givetvis också ta hänsyn till vilken typ av fest det är du ska på. Om du ska på ett bröllop så kan du inte komma klädd hur som helst det kan faktiskt finnas krav på klädseln så kallad klädkod och om det är en sådan fest du ska på så står det oftast på inbjudan vad man ska ha på sig. Klädkod detta gäller Om det inte står någon klädkod på inbjudningskortet som du h

Oväntad bransch upplever ökad försäljning8.7.2020 15:36:03 CESTPressmeddelande

Ekonomin går upp och ner, det har den alltid gjort. I bra tider med högkonjunktur kan ökad försäljning bana väg för växt och utveckling, det är helt naturligt. Men i sämre tider förväntas företagen att krympa, kanske till och med avskeda personal. Naturligt går också konsumtionen i samhället ner i sådana tider, men det finns också undantagsfall. Och dessa kan minst sagt vara mer eller mindre oväntade. Företagens utveckling är en återspegling av samhällets välmående Om den ekonomiska utvecklingen hade varit linjär och helt stabil hade sannolikt mångas liv sett mycket annorlunda ut än vad de gör. I verkligheten förändras ekonomin drastiskt ofta med dramatiska och plötsliga utsving. Det gör att företagens omsättning påverkas oavsett om ett företag säljer en mobil, en kondom, en hårfön, en dildo eller något helt annat. Alla produkter som blir producerade och sålda påverkas av ekonomin. I högkonjunkturer förväntas ofta räntan att vara högre. Det betyder att konsumenterna tjänar mer pengar p