Ford blir huvudpartner och officiell bil till svensk tennis

Ford och Svenska Tennisförbundet ingår ett nära samarbete där Ford blir huvudpartner och officiell bil till svensk tennis.

Genom samarbetet kommer Ford att stödja svensk tennis och Svenska Tennisförbundets långsiktiga plan Game Change. Ford kommer bland annat att aktivera och sprida förbundets olika koncept för att få fler barn- och ungdomar runt om i Sverige att prova på tennis i olika lättsamma former.

Fords importörverksamhet i Sverige ägs av Hedin Mobility Group och har ett av landets starkaste erbjudanden på personbilsidan med b.la. nya helelektriska Mustang Mach-E, Kuga Plug-In Hybrid och Explorer Plug-In Hybrid. På transportbilsidan är Ford det näst största varumärket i Sverige. Ford är en av de mest progressiva biltillverkarna i världen, som har gått ifrån att vara ett traditionellt bilföretag till att mer bli ett mobilitetsföretag som värderar hållbarhet och socialt ansvarstagande högt. Ford storsatsar på elektrifiering i Europa och planerar att lansera sju nya helt elektriska fordon till 2024.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Ford vilket skapar möjligheter att ytterligare sprida tennissporten i Sverige, inte minst till barn- och ungdomar och nästa generation. Fords syn på hållbarhet och socialt ansvarstagande passar väl in i förbundets värderingar och vårt viktiga arbete med Game Change, säger Christer Sjöö, generalsekreterare Svenska Tennisförbundet.

– Det ska bli otroligt spännande att samarbeta med Svenska Tennisförbundet. Även om vi verkar i två vitt skilda branscher så är våra värdegrunder ganska så lika där vi har ett stort fokus på hållbarhet, primärt genom vår offensiv att elektrifiera hela vår bilpark under kommande år. Vi ser också stora möjligheter i att vara med och etablera tennis som en ännu bredare sport och göra den tillgänglig för ännu fler människor, och vi hoppas att vi får vara med på resan att hitta Sveriges nästa stora tennisstjärnor, säger John Hurtig, vd på Ford.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christer Sjöö, generalsekreterare på Svenska Tennisförbundet, christer.sjoo@tennis.se +4610-444 04 04

Erik Lindham, PR Manager Ford, erik.lindham@hedinmotorcompany.com +46733-33 43 09