Fördjupat partnerskap med Lidl Sverige

Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige varit stolta sponsorer till det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs samarbetet ytterligare tre år, vilket innebär att Lidl Sverige fortsatt sponsrar de svenska herr- och damlandslagen samt ungdoms-SM. Förlängningen möjliggör att livsmedelskedjan tar ytterligare steg i sitt arbete och sin vision att främja hållbar utveckling och hälsa, på både senior- och juniornivå.

I augusti 2019 tecknade Lidl Sverige sitt ditintills största sponsorskap då man tecknade ett avtal för att stötta det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs avtalet ytterligare tre år.

Samarbetet innebär att Lidl fortsätter aktivera sig vid hemmalandskamper för både herrar och damer. Man kommer även sponsra ungdoms-SM med syftet är att stötta lovande ny talang och stärka upp framtiden för handboll i Sverige.

– Vi är otroligt stolta och glada över att fördjupa samarbetet med Svenska Handbollförbundet. På seniorsidan har både herr- och damlandslaget stått för fantastiskt stora framgångar det senaste året, de är en blågul stolthet. I vår vision att att främja hållbar utveckling och hälsa är det en otroligt viktigt del att stötta både senior- och juniorlandslagen. Vi ser fram emot fler blågula bragder, att tillsammans med det Handbollslandslaget få fortsätta bygga och stärka svensk handboll och samtidigt få bidra till ungdomsidrotten, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.

Det nya avtalet innebär att Lidl Sverige fortsätter vara branschexklusiv sponsor och därmed exponeras på såväl matcher som på matchkläderna för det svenska herr- och damlandslaget. Man är även fortsatt ”Fresh Food Partner” till de svenska handbollslandslagen, vilket innebär att livsmedelskedjan bland annat bidrar med färsk frukt och dryck till omklädningsrummen under matcherna för att ge lagen bästa möjliga förutsättningar till nya blågula stordåd.

– När vi tecknade avtalet med Lidl Sverige för två år sedan kändes Lidl som en naturlig partner med tanke på att god och näringsrik mat av hög kvalitet är en självklarhet för alla idrottsutövare på både senior- och juniornivå. Att Lidl Sverige nu väljer att forsätta partnerskapet med oss visar att de menar allvar. Deras seriösa och ambitiösa arbete samt värdegrund i kombination med deras satsning på hälsa och idrott går väl ihop med vår verksamhet. Därför var det självklart att fortsätta samarbetet, säger Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB.

Foto: Christoffer Borg-Mattisson