Förebygg inbrott och spara pengar med rätt larmsystem hemma

Ungefär 1,7% av Sveriges hushåll råkar varje år ut för ett inbrott i bostaden. Konkretiserat betyder det att det årligen inträffar cirka 78 000 inbrott i Sverige. Flera av inbrotten hade kunnat förebyggas om rätt larm-system funnit på plats. Med ett larmsystem med kamera går det att få full överblick från valfri enhet och kontrollera hela hemmets övervakning oavsett vart en befinner sig i världen.

Genom att ha ett hemlarm med övervakning känner kameradetektorn av minsta rörelse vid inbrott eller brand och tar bilder som skickas till larmcentralen. Produkterna som erbjuds idag går dessutom att integrera med hemmets övriga komponenter där allting styrs från en app.

Hemlarm utan abonnemang – bättre för plånboken

Många svenskar väljer idag att hyra sitt hemlarm och får årligen uppleva åtskilliga prishöjningar. Det kan röra sig om kraftiga ökningar som går att undvika genom att äga sin utrustning. På bara några år har investeringen lönat sig och med livstids garanti på produkterna och uppdaterad programvara tillkommer det inga framtida kostnader. Därför är det bättre med hemlarm utan abonnemang eftersom priset aldrig ändras. Istället går det att välja mellan att betala allt på ett bräde eller med en smidig avbetalningsplan.

Best Alarm skräddarsyr larmsystem efter varje hems behov. En lägenhet i stan och ett hus på landet har olika behov av utrustning. Därför är det viktigt att få rätt larmutrustning för att optimera säkerheten. Den som väljer ett smart larmsystem från Best Alarm kan välja att dela upp betalningen med en smidig avbetalningsplan.

Tusentals svenskar använder sig av Best Alarms lösningar idag och har fåt hjälp till en tryggare vardag tack vare de smarta lösningarna från företaget. All utrustning är SBSC-ceritfierad och företaget är en polisgodkänd larminstallatör vilket gäller samtliga produkter.

Smarta hemlarm

All utrustning hos Best Alarm går under kategorin smarta hemlarm. Det betyder att allting går att styra från mobilen eller surfplattan via en app. Där går det att stänga av och slå på larmet samt kontrollera alla larmets komponenter. Detta gäller alla produkter som kommer från Best Alarm, inklusive brandvarnare. Skulle till exempel rökutveckling ske kommer brandvarnaren att ta bilder och skicka till din enhet så att du kan se vad som sker. Dessutom får givetvis larmcentralen bildmaterialet så att de kan bestämma om de ska skicka räddningstjänst eller vad som krävs beroende på vad som inträffat.

Detsamma gäller hemlarmet med kamera. Om någon närmar sig hemmet kommer larmsystemet att aktiveras av sensorerna och ta bilder som skickas för att därefter bestämma vad som ska ske härnäst. Genom att vara kopplad till larmcentralen 24/7 blir det därför en större trygghet.

Larm för både företag och privatpersoner

Best Alarm tillhandahåller skräddarsydda larmsystem för såväl privatpersoner som företag. För en företagare är det skönt att kunna lägga fokus på viktigare saker än att behöva oroa sig för säkerheten. Med ett företagslarm från Best Alarm förebyggs inbrott, stölder från anställda. CCTV-utrustning erbjuds för företag och det är många som väljer detta för att kunna ha en övervakning över sin arbetsplats. Genom att vara uppkopplat till Securitas med dubbla kommunikationsvägar via GSM-nät och traditionellt bredband är kommunikationen smärtfri till larmcentralen.

Eftersom utrustningen är skalbar kan såväl småföretag som medelstora och störa företag få ett larmsystem anpassad efter behov. Med livslång garanti på samtliga produkter genom serviceavtalet finns det heller ingen oro att produkterna ska gå ur tiden eller gå sönder. Detta gäller såväl företagslarm som larmutrustning för privatpersoner.

Best Alarm Sverige AB
Stadiongatan 60