Föreläsning om att bemöta en person med trauma arrangeras i Västerås till förmån för Musikhjälpen

En föreläsning av Plushögskolan AB och SKR.

Musikhjälpen 2019 arrangeras i år i Västerås med temat ”Sex är inte ett vapen”. För att stödja Musikhjälpen vill vi belysa ämnet, och bidra med ökad kunskap kring hur du som medmänniska och arbetsgivare kan bemöta en person med trauma.

Plushögskolan AB har därför öppnat upp en insamlingsbössa för föreläsningen, och tillsammans med Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, och Uppdrag Psykisk Hälsa arrangerar vi nu en föreläsning på temat ”Så bemöter du en person med trauma” i Västerås.

Anmälan sker genom Musikhjälpenbössan, där du som privatperson eller företag skänker en valfri summa som oavkortat går till Musikhjälpens arbete. Har du inte möjlighet att delta på föreläsningen, är du givetvis varmt välkommen att skänka valfri summa till initiativets bössa för Musikhjälpen 2019 ändå.

Kort om föreläsningen

Den 10 februari hålls föreläsningen i Plushögskolan ABs lokaler vid Pilgatan 2, 721 30 Västerås. Föreläsningen hålls av Ing-Marie Wieselgren från Sveriges Kommuner och Regioner.

Anmälan

Anmälan sker via sverigesradio.se genom bössan ”Så bemöter du en person med trauma, en föreläsning av Plushögskolan AB och SKR” och är öppen till och med 31 december 2019. Tillsammans kan vi göra skillnad.

Sofia Askeblad
sofia.askeblad@plushogskolan.se

En föreläsning av Plushögskolan AB och SKR.

Plushögskolan AB är en av Sveriges största yrkeshögskoleaktörer. Genom de tre varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan erbjuds yrkeshögskoleutbildningar, kurser och skräddarsydda koncept för företag.

Vi är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Nya utbildningar och expansion väntar yrkeshögskolorna30.1.2019 08:18:00 CETPressmeddelande

Sexton nya utbildningar till Teknikhögskolan, fem till Affärshögskolan och två till Vårdyrkeshögskolan – det är resultatet av den pågående expansionen av yrkeshögskolan. Det presenterades under den presskonferens som Myndigheten för Yrkeshögskolan höll under tisdagsmorgonen. Beslutet innebär bland annat en expansion för Teknikhögskolan som kommer att etablera sig i både Jönköping och Lund till hösten.

100 procent i anställning efter tandsköterskeutbildning på Vårdyrkeshögskolan11.1.2019 07:38:00 CETPressmeddelande

Förra veckan examinerades en klass med tandsköterskor som läst den kvalificerade yrkeshögskoleutbildningen i 1,5 år på Vårdyrkeshögskolan i Stockholm. Samtliga hade redan innan YH-utbildningens slut fått erbjudande om anställning, vilket innebär att redan denna vecka har de gått ut i arbetslivet som sin nya yrkesroll. De studerande som läser till tandsköterska fick minst sagt en bra start på det nya året. I fredags, den 4 januari 2019, tog de examen från yrkeshögskoleutbildningen Tandsköterska på Vårdyrkeshögskolan i Stockholm. Hela klassen hade jobb ordnat redan innan utbildningstidens slut och en del fick erbjudande från sina LIA-platser (yrkeshögskolans benämning på praktik). - Man blir otroligt stolt över dessa studerande, som har genomfört utbildningen med strålande studieresultat och sedan går vidare ut i arbetslivet direkt efter avslutad utbildning. Det är detta som är belöningen med mitt jobb, säger Eva Holst, studerandeansvarig på Vårdyrkeshögskolan. Behovet av fler utbildade