Föreläsning om att bemöta en person med trauma arrangeras i Västerås till förmån för Musikhjälpen

En föreläsning av Plushögskolan AB och SKR.

Musikhjälpen 2019 arrangeras i år i Västerås med temat ”Sex är inte ett vapen”. För att stödja Musikhjälpen vill vi belysa ämnet, och bidra med ökad kunskap kring hur du som medmänniska och arbetsgivare kan bemöta en person med trauma.

Plushögskolan AB har därför öppnat upp en insamlingsbössa för föreläsningen, och tillsammans med Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, och Uppdrag Psykisk Hälsa arrangerar vi nu en föreläsning på temat ”Så bemöter du en person med trauma” i Västerås.

Anmälan sker genom Musikhjälpenbössan, där du som privatperson eller företag skänker en valfri summa som oavkortat går till Musikhjälpens arbete. Har du inte möjlighet att delta på föreläsningen, är du givetvis varmt välkommen att skänka valfri summa till initiativets bössa för Musikhjälpen 2019 ändå.

Kort om föreläsningen

Den 10 februari hålls föreläsningen i Plushögskolan ABs lokaler vid Pilgatan 2, 721 30 Västerås. Föreläsningen hålls av Ing-Marie Wieselgren från Sveriges Kommuner och Regioner.

Anmälan

Anmälan sker via sverigesradio.se genom bössan ”Så bemöter du en person med trauma, en föreläsning av Plushögskolan AB och SKR” och är öppen till och med 31 december 2019. Tillsammans kan vi göra skillnad.

Sofia Askeblad
sofia.askeblad@plushogskolan.se

En föreläsning av Plushögskolan AB och SKR.

Plushögskolan AB är en av Sveriges största yrkeshögskoleaktörer. Genom de tre varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan erbjuds yrkeshögskoleutbildningar, kurser och skräddarsydda koncept för företag.

Vi är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Ny utbildning för mätningsingenjörer till Munkedals kommun28.9.2020 08:20:20 CESTPressmeddelande

Teknikhögskolan, en del av Plushögskolan AB, etablerar sig i Dingle, Munkedals kommun. Teknikhögskolan bedriver i dagsläget yrkeshögskoleutbildningar på 13 orter i landet, och ser nu stora fördelar med att etablera sig i Dingle, tack vare kommunens goda förutsättningar och geografiskt fördelaktiga läge. Den första utbildningen som kommer starta är en tvåårig yrkeshögskoleutbildning till mätningsingenjör, med planer på att utveckla utbudet i regionen för framtiden.