Förlängt avtal mellan Lernia Bemanning och Volvo Cars

Lernia Bemanning och Volvo Cars har förlängt avtalet om bemanningstjänster med två år.

Samarbetet har pågått sedan 2004. Det förnyade avtalet innebär att Lernia fortsätter leverera bland annat montörer, operatörer, truckförare, svetsare och mekaniker till Volvo Cars i Göteborg och Olofström.

- Vi är stolta och glada att Volvo Cars ger oss fortsatt förtroende och att de fortsätter ställa höga krav på oss som leverantör. Det långa samarbetet bygger på att vi utvecklas tillsammans. Vi ser fram emot att få fortsätta bidra till Volvo Cars affär och utveckling de kommande åren, säger Anders Uddfors, vd för Lernia.

Ledande kompetenslösningar för framtidens industri
Vi har utvecklat individers kompetens utifrån arbetsmarknadens behov i över 100 år och har bemannat den svenska industrin i över 20 år. Lernia omsatte 2 miljarder kronor 2020 och finns över hela landet. Vi utbildade 11 500 personer och förmedlade 8 300 bemanningskonsulter. Lernia är auktoriserat som bemannings-, utbildnings-, rekryterings- och omställningsföretag av respektive branschorganisation. Läs mer på lernia.se.

Nya utbildningar av lärarassistenter kan göra stödinsatser i skolan bättre16.6.2021 07:32:00 CEST | Pressmeddelande

Sedan 2019 gäller Läsa-skriva-räkna-garantin, Skolverkets satsning på tidiga stödinsatser i skolan. Men en granskning från Lärarnas Riksförbund visar att insatserna inte räckt till, bland annat på grund av personalbrist. Ett yrke som kan hjälpa till att lösa behovet av extra stöd är lärarassistenter och till hösten startar yrkeshögskoleutbildningar runt om i landet som ska utbilda fler. Utbildningsaktören Lernia står bakom utbildningarna.

Nu ska Linköpings arbetssökande bli hjälpta till jobb genom ny satsning7.6.2021 07:43:00 CEST | Pressmeddelande

Arbetsförmedlingens prognos för år 2021 visar på en fortsatt dramatisk ökning av arbetslösheten. Samtidigt pågår Arbetsförmedlingens reformering där utvalda privata aktörer ska ta ett större ansvar för att få människor sysselsatta. Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia är en av dem och utökar nu sin verksamhet i Linköping med ”Rusta och Matcha” som ska hjälpa arbetssökande i jobb genom stöd och genom matchning med företag där jobben finns.

Nu ska Säffles arbetssökande bli hjälpta till jobb genom ny satsning7.6.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Arbetsförmedlingens prognos för år 2021 visar på en fortsatt dramatisk ökning av arbetslösheten. Samtidigt pågår Arbetsförmedlingens reformering där utvalda privata aktörer ska ta ett större ansvar för att få människor sysselsatta. Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia är en av dem och utökar nu sin verksamhet i Säffle med ”Stöd och matchning” som ska hjälpa arbetssökande i jobb genom stöd och genom matchning med företag där jobben finns.