Förlängt avtal mellan Lernia Bemanning och Volvo Cars

Lernia Bemanning och Volvo Cars har förlängt avtalet om bemanningstjänster med två år.

Samarbetet har pågått sedan 2004. Det förnyade avtalet innebär att Lernia fortsätter leverera bland annat montörer, operatörer, truckförare, svetsare och mekaniker till Volvo Cars i Göteborg och Olofström.

- Vi är stolta och glada att Volvo Cars ger oss fortsatt förtroende och att de fortsätter ställa höga krav på oss som leverantör. Det långa samarbetet bygger på att vi utvecklas tillsammans. Vi ser fram emot att få fortsätta bidra till Volvo Cars affär och utveckling de kommande åren, säger Anders Uddfors, vd för Lernia.

WeWork, Regeringsgatan 29

Ledande kompetenslösningar för framtidens industri
Vi har utvecklat individers kompetens utifrån arbetsmarknadens behov i över 100 år och har bemannat den svenska industrin i över 20 år. Lernia omsatte 2 miljarder kronor 2020 och finns över hela landet. Vi utbildade 11 500 personer och förmedlade 8 300 bemanningskonsulter. Lernia är auktoriserat som bemannings-, utbildnings-, rekryterings- och omställningsföretag av respektive branschorganisation. Läs mer på lernia.se.

Stora industrisatsningar skapar jobbtillfällen – industriteknisk utbildning startar i Skellefteå för att möta efterfrågan15.12.2021 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Inom de närmsta åren ska svensk industri bli grön och regeringen räknar med över 10000 nya arbetstillfällen i norra Sverige, varav Northvolts etablering i Skellefteå står för en del. Nu har utbildnings- och bemanningsbolaget Lernia fått i uppdrag av Arbetsförmedlingen att erbjuda industriteknisk utbildning i Skellefteå för att möta den framtida efterfrågan på kompetens. Utbildningen startar 1 februari 2022 och kommer att ha 30 utbildningsplatser.

Lernias delårsrapport 1 januari – 30 september 2021: Högre intäkter och ett förstärkt resultat28.10.2021 16:23:41 CEST | Pressmeddelande

Koncernens nettoomsättning för delårsperioden var 51 procent högre jämfört med samma period föregående år och rörelseresultatet före jämförelsestörande poster för delårsperioden uppgick till 113 (-18) mkr. Nettoomsättningen för tredje kvartalet ökade med 72 procent jämfört med samma kvartal föregående år och uppgick till 583 (338) mkr. Rörelseresultatet före jämförelsestörande poster för kvartalet uppgick till 47 (10) mkr.

Stora satsningar på nya jobb runt om i landet – men få svenskar beredda att flytta25.10.2021 07:25:55 CEST | Pressmeddelande

Statliga och privata storsatsningar på jobb utanför storstadsregionerna förväntas ge tusentals nya arbetstillfällen framöver, inte minst i norra Sverige. Nu vill företagen och regeringen få arbetssökande att flytta dit jobben finns, men enligt en ny nationell undersökning av Demoskop på uppdrag av Lernia är få svenskar villiga att flytta för jobb. Endast tre av tio uppger att det är något man är beredd att göra. Mest benägna att flytta är unga, 47 procent i åldrarna 18-32 år svarar ja på frågan, och i gruppen unga män är det ännu fler, 53 procent, som kan tänka sig det.