Formula One World Champion Jacques Villeneuve to race in Porsche Carrera Cup Scandinavia.

Canadian Formula One star and Indy 500 winner Jacques Villeneuve will make a guest appearance at Ring Knutstorp by competing in the Porsche Carrera Cup Scandinavia.

Formula 1 Champion and Indy 500 winner Jacques Villeneuve will race in the Porsche Carrera Cup Scandinavia season opener at Ring Knutstorp, Sweden. (Picture: Jacques Villeneuve celebrates his 1997 World Championship victory with David Coulthard and Mika Hakkinen.) Photo: Motorsport Images

The motorsport season has finally come to Sweden with the first races of the Porsche Carrera Cup Scandinavia 2019 taking place at Ring Knutstorp on 3-4 May. The venue will host the opening two rounds of the championship as part of the celebratory Porsche Festival. Close to 1,000 guests and 500 modern and vintage Porsche cars are expected to participate in the event.

Prior to the race weekend, a guest driver is traditionally invited to challenge the 23 regular championship contenders by driving Porsche Sweden’s guest car. The event at Ring Knutstorp will see one of the biggest names in motorsport behind the wheel of car 911. Porsche Sweden proudly presents 1997 Formula One World Champion Jacques Villeneuve.

“I look forward to meeting the Swedish fans and driving the Porsche 911 GT3 Cup at Ring Knutstorp,” says Jacques Villeneuve. “I understand Knutstorp offers a very technical circuit, so it’ll be a fun and exciting challenge to experience both the car and the track.”

Jacques Villeneuve, son of legendary grand prix driver Gilles Villeneuve, had his big breakthrough in open-wheel racing in 1995 when he won both the IndyCar Championship and the Indy 500 with Team Green.

In 1996, the Canadian was recruited for Formula One by the Williams F1 team. He became an instant success when he finished second in the championship behind teammate Damon Hill. In his second year in Formula One, Villeneuve became World Champion after an intense battle with Michael Schumacher, a duel that became one of the most talked about in the history of Formula One.

During his 10 seasons in Formula One, Jacques Villeneuve took 11 grand prix victories and 13 pole positions. He is the only non-European Formula One World Drivers’ Champion since Ayrton Senna took the crown 28 years ago in 1991.

“We’re incredibly happy and proud to present Jacques Villeneuve as the guest driver for this year’s season opener,” says Raine Wermelin, Director of Porsche Sweden.

“It’s a great opportunity for motorsport fans to meet one of the all-time legends of motor racing, while for the Swedish and Norwegian drivers competing in the Porsche Carrera Cup Scandinavia, it presents a unique opportunity and challenge to line up alongside one of the most respected talents in the history of the sport,” concludes Wermelin.

Follow Porsche Carrera Cup Scandinavia in our social media channels. Catch all the live action on
Viasat Motor and Viaplay. For more information, please visit www.carreracup.se

Formula 1 legend Jacques Villeneuve will race Porsche Sweden's guest car at Ring Knutstorp on 3-4th of May.

Porsche is one of the worlds’ leading sports car manufacturers with model series 911, 718 Boxster, 718 Cayman, Macan, Cayenne and Panamera. The largest Porsche markets worldwide are China, USA and Germany. In Sweden 1 830 cars were delivered in 2018 through eight Porsche Centers in Boras, Gothenburg, Helsingborg, Kalmar, Malmo, Orebro, Stockholm and Umea.

Världspremiär för Porsche Taycan på tre kontinenter4.9.2019 16:00:00 CESTPressmeddelande

Porsche presenterade idag inför publik sin första helt eldrivna sportbil vid en spektakulär världspremiär som hölls samtidigt på tre kontinenter. - Taycan länkar vårt arv till framtiden. Den för vidare vårt märkes framgångssaga - ett märke som fascinerat och förtjust människor över hela världen i mer än 70 år, sade Oliver Blume, styrelseordförande i Porsche AG, när han invigde världspremiären i Berlin. - Den här dagen är början på en ny era. Fyrdörrars sportsedanen är ett unikt paket, som kombinerar typiska Porsche-prestanda och uppkoppling med användbarhet i vardagen. Samtidigt sätter nya avancerade tillverkningsmetoder och Taycans egenskaper en ny standard när det gäller hållbarhet och digitalisering. - Vi lovade en ny Porsche för en tid av elektrisk mobilitet – en fascinerande sportbil som inte bara entusiasmerar i termer av teknologi och e-mobilitet men också väcker starka känslor hos människor över hela världen, på samma sätt som dess föregångare gjort. Nu lever vi upp till vårt l

Starkare, snabbare, smidigare: nya Macan Turbo med 440 hk29.8.2019 09:31:24 CESTPressmeddelande

Nya Macan Turbo är från och med nu toppmodellen i Porsches kompakta SUV-serie. Med 324 kW (440 hk) ger den nya sex-cylindriga biturbomotorn på 2,9 liter, i den grundligt uppdaterade toppmodellen, tio procent högre effekt trots 20 procent mindre cylindervolym än i föregångaren. Sprinten från 0 till 100 km/h nås, med tillvalet Sport Chrono, på 4,3 sekunder, tre tiondelar snabbare än tidigare. Toppfarten är 270 km/h (plus fyra km/h). Också bromsförmågan har förbättrats: nya Macan Turbo levereras som standard med det kraftfulla bromssystemet Porsche Surface Coated Brake (PSCB) som en del av det optimerade chassit. Utvändigt har Macan Turbo design-detaljerna från den reviderade modellgenerationen. Men den nya toppmodellen skiljer sig också ut sig med egna kännetecken som den turbospecifika främre spoilern och den fasta takspoilern i dubbelvinge-design. Både förare och passagerare kan glädjas åt Macans uppgraderade interiör, inklusive adaptiva 18-vägs sportstolar och BOSE® Surround Sound-Sys