Förnyat avtal mellan Diagnostiskt Centrum Hud och Uska

Diagnostiskt Centrum Hud har valt att ge Uska fortsatt förtroende gällande rekrytering av undersköterskor till deras kliniker. Avtalet är nationellt och löper över ett år. Det ger alla chefer möjlighet att använda Uska för att rekrytera undersköterskor med rätt kompetens.

Diagnostiskt Centrum Hud är en hudmottagning för alla typer av hudåkommor och har mottagningar i Skåne, Stockholm och Göteborg. De har avtal med Stockholms läns landsting och Region Skåne i Vårdval. Med Uska får vi fram rätt person snabbt och enkelt och behöver inte lägga tid på att gå igenom mängder av CV:n och Personliga brev, säger Philip Jerlmyr, VD på Diagnostiskt Centrum Hud.

Vi på Uska är glada att få fortsatt förtroende att hjälpa Diagnostiskt Centrum Hud med sitt rekryteringsbehov av undersköterskor. Det är många av våra 30 000 registrerade kandidater som har visat intresse för att just jobba på klinik vilket gör det extra roligt för oss då vårt mål är att hjälpa alla undersköterskor till ett jobb de älskar, säger Miléne Strömqvist på Uska.

Uska.se är en ny generation av rekryteringstjänst som inte kräver manuell gallring eller tidigare erfarenhet av att göra bedömningar om en kandidat är lämplig för ett visst jobb eller inte. Genom digitalisering sker detta automatiskt för att få fram det mest pricksäkra resultatet för det unika jobbet.