Förnyat avtal mellan Sigtuna Kommun och Uska

Uska har fått förnyat förtroende från Sigtuna kommun gällande kommunens rekrytering och kompetensförsörjning av undersköterskor, vårdbiträden och personliga assistenter. Sigtuna kommun har ett stort löpande behov av att rekrytera kompetenta medarbetare inom omsorg till alla sina verksamheter. Något tjänsten Uska effektivt bidrar till.

Vi ser fram emot att få fortsätta hjälpa Sigtuna Kommun hitta de bäst lämpade medarbetarna så att kommunen kan fokusera på att ge den bästa möjliga vård och omsorg till sina kommuninvånare, säger Erik Wennhall VD på Skillio som utvecklat tjänsten Uska.

Uska är en tjänst som hjälper arbetstagare och arbetsgivare att enkelt hitta varandra genom digital matchning. Vi hoppas att vår satsning kan stävja undersköterskekrisen genom att vi minimerar tiden för rekryteringar och samtidigt säkerställer kompetenskraven på nya medarbetare.

Kvalita väljer Uska för leverans av hemtjänst medarbetare11.6.2019 16:45:48 CESTPressmeddelande