Förra årets succé är här: SUP-brädan tillbaka hos Lidl

Sommaren och semestern är här och det är hög tid för nya äventyr. Förra årets sommarsuccé på Lidl – den uppblåsbara SUP-brädan, är tillbaka i butik under vecka 29 och säljs från 2499 kronor.

Mistral uppblåsbar race stand up-paddle board kommer med ryggsäck, torrväska 10 l, säkerhetslina, US-fena, reparationssats och dubbelverkande pump och kostar 3499 kronor.

Med en Stand Up Paddle Board, en så kallad SUP-bräda, kan du vara ute på vattnet oavsett väder och vind. SUP har de senaste åren vuxit i popularitet, både som träningsform och sommaraktivitet för hela familjen. Användaren tränar allt från styrka och kondition till smidighet och koordination, på ett kul och skonsamt sätt.

- Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra kunder varor av högsta kvalitet till bästa pris, även när det kommer till deras fritidsintressen. I och med att många även i år semestrar i sitt närområde var det en självklarhet för oss att erbjuda en möjlighet till äventyr på hemmaplan, säger Robert Stekovic, Kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Mistrals uppblåsbara stand-up paddle board kommer i två olika utföranden: Uppblåsbar stand up-paddle board och Uppblåsbar race stand-up paddle board. De finns tillgängliga i alla Lidls butiker från och med idag, måndagen den 19 juli.

Mistral uppblåsbar stand up-paddle board kommer med en universell paddel, dubbelverkande pump, ryggsäck, 10 l torrpåse, säkerhetslina, sits, US-fena och reparationsset och kostar 2499 kronor.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige fördjupar sponsorskapet med Svenska Handbollförbundet7.9.2021 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Sedan augusti 2019 har Lidl Sverige varit stolta sponsorer till det Svenska Handbollförbundet. Nu förlängs samarbetet ytterligare tre år, vilket innebär att Lidl Sverige fortsatt sponsrar de svenska herr- och damlandslagen samt ungdoms-SM. Förlängningen möjliggör att dagligvarukedjan tar ytterligare steg i sitt arbete och sin vision att främja hållbar utveckling och hälsa, på både senior- och juniornivå.

Lidl Sveriges hållbarhetsår 2020/2021: Flertalet insatser för minskad miljöpåverkan6.9.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sveriges arbete med att minska sitt klimatavtryck och miljöpåverkan fortsätter på bred front. Det framgår av företagets hållbarhetsredovisning som nyligen blev offentlig. Bland årets höjdpunkter återfinns världens första klimatneutrala handelsbyggnad, 2144 ton mat som tagits vara på i arbetet för att minska matsvinn och 11,3 miljoner kronor som delats ut till projekt som påskyndar omställningen till ett mer hållbart livsmedelssystem.