Försäkringsbolaget If och SBAB förlänger samarbetsavtal

Efter en omförhandling väljer SBAB och If att fortsätta sitt samarbete.

Frida Lagergren, If

-Vi har samarbetat med SBAB sedan 2006 och jag är mycket glad över att vi tillsammans fortsätter att göra livet lite oknepigare och tryggare för ännu fler människor. SBAB har Sveriges nöjdaste bolånekunder* och det känns bra att vi kan hjälpa dem med våra hem- och villaförsäkringar så att de även är rätt försäkrade, säger Frida Lagergren, ledare för If Portfölj & Partners Privat.

SBAB och If har båda höga digitala ambitioner och delar visionen att skapa smidiga och konkurrenskraftiga lösningar för sina kunder. Nu påbörjas även en gemensam digital utvecklingsresa, där If och SBAB kommer att möta kunderna på ett enkelt och tydligt sätt bland annat i SBAB:s app.

-Hemförsäkring är en viktig pusselbit inom boendeekonomi och vi ser fram emot att skapa en ännu bättre kundupplevelse genom de digitala initiativ som vi tillsammans kommer att genomföra under året säger, produktchef, Ulf Alsterlind hos SBAB.

SBAB och If samarbetar för att kunna erbjuda SBAB:s bolånekunder ett tryggt och förmånligt försäkringsskydd. Läs mer här: https://www.if.se/privat/partner/sbab/startsida

*Enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga undersökning 2019.

Frida Lagergren, If

Lugn, vi hjälper dig.

If är Nordens största skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Vi erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och barnförsäkring för privatpersoner samt olika typer av företagsförsäkringar för små och stora kunder. Koncernen har cirka 6 800 anställda.