Försäkringskassan bjuder in Arbetsförmedlingen till ett möte om ökad samverkan

Försäkringskassans t.f. generaldirektör Maria Hemström-Hemmingsson bjuder in Arbetsförmedlingens generaldirektör Mikael Sjöberg till ett möte om förstärkt samarbete mellan myndigheterna.

Maria Hemström-Hemmingsson utsågs till ny t.f. generaldirektör på Försäkringskassan av regeringen den 27 april och tillträdde sin tjänst den 1 maj. En av hennes första åtgärder är att bjuda in Arbetsförmedlingen till ett möte.

- Vi ska intensifiera vårt gemensamma arbete för att underlätta övergången för den enskilde från Försäkringskassan till Arbetsförmedlingen. Vi behöver identifiera och möta de behov av insatser och stöd som individen behöver för att komma tillbaka i arbete, säger Maria Hemström-Hemmingsson, t.f. generaldirektör på Försäkringskassan.

Mötet kommer ske i närtid och tillfälle kommer ges till media att ställa frågor efter mötet.

Kontakt

Vill du veta mer eller ha hjälp med kontakt: ring presstjänsten på 010-116 98 88.

Pressinbjudan: Kommande förändringar för vård av barn4.12.2018 13:02:44Pressinbjudan