Försäkringskassans generaldirektör Ann-Marie Begler besöker Varberg

Tisdagen den 14 november besöker Ann-Marie Begler, generaldirektör för Försäkringskassan, Varberg för att träffa Försäkringskassans medarbetare. Hon kommer även att tala om sjuktalens utveckling.

I samband med besöket bjuder vi in media till en pressträff. På pressträffen medverkar också Anétte Ryberg, områdeschef för sjukförsäkringen. Media hälsas välkomna tisdagen den 14 november kl. 10.15 – 11.00 till Försäkringskassans lokaler på Baggens Gränd 1 i Varberg.

Den fem år långa uppgången av sjuktalen har brutits. Men sjukfrånvaron är fortsatt hög och det ställer stora krav på såväl Försäkringskassan som andra aktörer för att utvecklingen ska fortsätta i en positiv riktning.

Hallands sjukpenningtal är 9,4 dagar (september 2017). För hela landet är siffran 10,3 dagar.

Anmäl gärna att du kommer till Viktor Svensson, pressekreterare Försäkringskassan, 010-116 43 11 eller viktor.svensson@forsakringskassan.se

Välkommen!

Pressinbjudan: Kommande förändringar för vård av barn4.12.2018 13:02:44Pressinbjudan