Sweet Creatives ABSweet Creatives AB

Försäljningen av Interrailkort ökar med närmare 50% under 2018

Under senare år har intresset för att semestra med tåg utomlands ökat kraftigt. Många väljer då att resa på ett Interrailkort. Under 2018 har försäljningen av Interrailkort i Sverige gått upp med nästan 50-procent jämfört med föregående år.

I Sverige ansvarar SilverRail Technologies AB för distributionen av Interrailkort sedan 2015. En lång rad återförsäljare förser idag den svenska marknaden med de klassiska tågluffar-korten.

– De senaste årens klimat- och flygdebatt har spätt på intresset rejält. Det finns en tydlig trend att många väljer att byta flyg mot just tåg under semestern, säger Jonas Falk, Head of International Sales and Distribution, SilverRail. Vi glädjer oss speciellt åt att intresset från barnfamiljer ökar kraftigt! Eftersom barn upp till 12 år i vuxens sällskap reser gratis med Interrail, så kan semesterresan med tåg bli ett konkurrenskraftigt alternativ till den traditionella charterresan.

Kort fakta om Interrail:

Interrail erbjuder många varianter, som i korthet innebär att du köper ett kort laddat med ett visst antal resdagar. Interrail Global Pass är giltigt i Belgien, Bosnien-Herzegovina, Bulgarien, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Luxemburg, Makedonien, Montenegro, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Serbien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Turkiet, Tyskland, Ungern och Österrike.

Mer info finns här https://europarunt.se/interrail/

Kontakt:
Jonas Falk
Head of International Sales & Distribution, Stockholm
t: +46 (0) 70 762 31 30
e: jonas.falk@silverrailtech.com
w: silverrailtech.com

Sweet Creatives AB
Skeppsbron 16

SilverRail levererar den digitala infrastrukturen för en global järnvägsindustri. SilverRails system och utbud är utvecklat för att tillgodose behov inom tåg och annan markbunden transport. Vår portfölj spänner över hela kundupplevelsen: reseplanering, inventory, tidtabeller, prissättning, bokning, betalning, avräkning, biljettering, rapportering och administration. SilverRail grundades 2009 av Aaron Gowell och Will Phillipson, och har kontor i London och Boston, Stockholm och Brisbane. Expedia Inc, en av världens ledande reseföretag, förvärvade i juni 2017 en majoritetsandel i SilverRail.

Följ Sweet Creatives AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.