Första bilden: Snart världspremiär för nya ŠKODA FABIA

Toppmodellen i småbilssegmentet - ŠKODA FABIA - uppdateras. Ny design, ny front och ny teknik gör FABIA ännu säkrare och ännu smartare. Debut på internationella bilsalongen i Genève 2018 – och redan nu kommer första skissen.

Nya SKODA FABIA.

Med ny modern design och klassledande tekniker sätter nya ŠKODA FABIA ribban högt. En helt ny front med LED-strålkastare ger nya FABIA en mycket kraftfullt uttryck samtidigt som LED-baklysen för första gången erbjuds till modellen. Nya uppdaterade ŠKODA FABIA får också nya “Simply Clever”-finesser som tillsammans med all annan ny teknik gör bilen ännu smartare och ännu säkrare.

Världspremiären sker på internationella bilsalongen i Genève i mars 2018 och FABIA är på många sätt en nyckelspelare hos den tjeckiska biltillverkaren. Sedan 1999 har fler än fyra miljoner exemplar av ŠKODA FABIA sålts globalt, varav den tredje och nuvarande modellen har sålts i mer än 500 000 exemplar. I Sverige är FABIA företagets andra bästsäljare med nära 5 000 registrerade bilar under 2017.

Nya SKODA FABIA.

ŠKODA SCALA vinner eftertraktade Red Dot Award1.4.2019 09:08:37 CESTPressmeddelande

Redan före lansering har ŠKODA SCALA erhållit sitt första hedersbetyg. En jury bestående av 40 internationella experter har belönat den nya kompaktmodellen med prestigefyllda Red Dot Award 2019 i kategorin produktdesign. Detta är den 13:e gången det tjeckiska bilmärket har fått denna eftertraktade utmärkelse. SCALA är den första produktionsmodellen inom ŠKODAs nya designspråk som kommer att definiera utseendet för framtida modeller.