Första detaljbilderna på SKODA KODIAQ

Nu släpper SKODA de första omaskerade bilderna på nya SKODA KODIAQ. Det nya designspråket överförs nu till SUV-segmentet och ger KODIAQ en bred grill, atletiskt formade dörrar och kristallinspirerande baklyktor. Världspremiär för bilen 1 september i Berlin.

Första detaljbilderna på SKODA KODIAQ: distinkt design för den nya stora SUV:en. Strax innan världspremiären av nya SKODA KODIAQ 1 september i Berlin, avslöjar nu SKODA exteriöra detaljer på sin nya stora SUV-modell.
Fler videor

Nya SKODA KODIAQ imponerar: den breda, tredimensionella grillen är slående med sin egen karaktär. I kombination med de skarpa framlyktorna med full LED-teknologi ger SKODAs första SUV ett omisskännligt uttryck på vägen. Även sidan och bakdelen på bilen har fått ett nytt krispigt utseende. Dörrarna är atletiskt formade och baklyktorna uttrycksfullt skulpterade. Baklyktorna med LED-teknologi lyser självklart i SKODAs typiska C-form.

Det exceptionella utrymmet är också typiskt SKODA. Med en kapacitet på 720 liter (2065 liter med baksätet nedfällt) erbjuder KODIAQ som femsitsig det största bagageutrymmet i klassen. Bilen kan också beställas med sju säten som tillval. Vinklarna på baksätena kan justeras vilket innebär att bilen kan anpassas efter bästa möjliga komfort- och/eller lastningsbehov. Bilen kan fås med ett fällbart passagerarsäte fram vilket innebär att den kan transportera föremål på upp till 2,90 meter.

De senaste assistanssystemen säkerställer förbättrad säkerhet och komfort. ”Area view” är ett system som använder vidvinkelskameror fram, bak och i sidospeglarna som överför bilder av omgivningen till bilens navigationsskärm. Dessa inkluderar också en virtuell top-down vy och 180 graders bild av området runt om bilen.

”Dragassistans” är också nytt. Om SKODA KODIAQ drar en trailer tar systemet över styrningen när ekipaget backas långsamt. ”Manoeuvre Assist” är ett system som bromsar automatiskt om ett hinder dyker upp bakom bilen vid backning.

”SKODA Connect” är ytterligare en innovation och en mobil online service som är uppdelad i två kategorier. En del för Infotainment-systemet i bilen som säkerställer mer och relevant information och navigation i realtid. Den andra är Care Connect-service som ger bilägaren assistans och fjärrstyrd access till bilen.

Detta är lite av den information som SKODA släpper tillsammans med några detaljbilder på bilen. Bilen har världspremiär 1 september och lanseras i Sverige i början av 2017.

För ytterligare information kontakta Mikael Sandberg pressansvarig Skoda Sverige, 08-120 811 12, 073-26 26 043,mikael.sandberg@skoda.se

SKODA sålde över 1 miljon bilar till sina kunder under 2016. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 800 anställda och finns representerade på över 100 marknader.

160810Kodiaq_2
160810Kodiaq_4
160810Kodiaq_3

Rekordmånga leveranser samt högre försäljningsintäkter och rörelseresultat för ŠKODA första halvåret 20173.1.2018 13:52Pressmeddelande