NASDAQ OMX

Första handelsdag för Clean Motion på Nasdaq First North den 26 maj 2016

25.5.2016 09:25 | NASDAQ OMX

Clean Motion AB:s ansökan om listning av bolagets aktier för upptagande av handel på Nasdaq First North har godkänts av Nasdaq Stockholm AB. Första handelsdag är den 26 maj 2016. Clean Motions aktier kommer att handlas under kortnamnet CLEMO.

Clean Motion AB är ett svenskt Cleantech bolag som utvecklar, tillverkar och säljer eldrivna fordon för en naturligt hållbar stadsmiljö. Bolagets vision är att utveckla resurseffektiva fordonslösningar baserat på bästa möjliga teknik och göra dem tillgänglig för alla. Bolagets första produkt, Zbee, är ett trehjuligt lättviktsfordon med extremt hög energieffektivitet vilket inte bara har minimal klimatpåverkan utan även skapar en god driftsekonomi.

- Clean Motion är inne i en väldigt spännande fas där vi ser listningen på First North som ett naturligt led i vår utveckling. Intresset för vår emission har varit mycket stort. Det är glädjande att Nasdaq nu godkänt vår listningsansökan och att handeln inleds vilket kommer att attrahera ett ännu större intresse för vår verksamhet både i Sverige och globalt, säger Göran Folkesson, vd för Clean Motion.

Bakgrund
I maj meddelade Clean Motion att bolaget tillfördes 1 180 nya aktieägare genom en nyemission av aktier. Teckningskursen var 8 SEK. Emissionsvolymen om initialt 18 MSEK tecknades till 108,8 MSEK, en teckningsgrad som motsvarar drygt 600 %. Då emissionen övertecknades beslutade styrelsen att till fullo använda en övertilldelningsoption. Bolaget tillfördes därmed initialt cirka 23 MSEK före noterings och emissionskostnader.

Göteborg Corporate Finance AB är, i samarbete med G&W Fondkommission finansiell rådgivare till Bolaget.

Handelsinformation:
Kortnamn på First North: CLEMO
ISIN-kod: SE0008216303

Frågor om handeln i Clean Motions aktier besvaras av Bolagets Certified Adviser, G&W Fondkommission. Telefonnummer är 08-503 000 50.

Göran Folkesson VD, Clean Motion AB
E-post: goran@cleanmotion.se

Hemsida: www.cleanmotion.se

Om bolaget

Clean Motion är en svensk fordonstillverkare med fokus på hållbara närtransportlösningar som utvecklat det supereffektiva elfordonet, Zbee. Zbee är ett helt elektriskt trehjuligt fordon med typgodkännande i Europa, Indien och Indonesien. Resurseffektivt, rent och säkert är kärnvärdena för Clean Motion. I kombination med en filosofi för småskalig tillverkning nära slutkunderna tar Clean Motion ett helhetsgrepp för att minimera den totala miljöbelastningen av våra produkter och bidrar aktivt till en framtid med hållbara transporter.

Source: Clean Motion AB via Globenewswire

HUG#2015117

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste pressmeddelandena från NASDAQ OMX

Promethean Opens New Global Headquarters in Seattle18.8.2017 18:38Pressmeddelande

Seattle, Wash., Aug. 18, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- PrometheanTM, a global education technology company, announced today the opening of its new global headquarters in Seattle, Wash. Promethean's office in Atlanta, Ga. will continue to serve as the hub for the Americas markets, and the Blackburn, U.K. office will continue to carry on as the hub for the EMEA markets and parts of Asia.  Promethean is one of the leading brands in the international education technology market with more than 20 years of experience in the K-12 classroom. Its solutions are in more than 50,000 schools and institutions in 154 countries. "As traditional pedagogy continues to move towards immersive learning, it's important for Promethean to lead innovation in education with the latest technology," said Vin Riera, CEO of Promethean. "Seattle is a global technology hub, and establishing Promethean's global headquarters there increases opportunities for new business models, concepts

Hminers Disrupts the Cryptocurrency Market with Powerful, Multi-Algorithm Mining Rigs18.8.2017 11:00Pressmeddelande