Första helgen i november intar succémässan Vegovision åter Münchenbryggeriet

Förra året besökte mer än 5 000 personer Vegovision Stockholm under de två dagar som mässan pågick. Helgen 2-3 november är det dags igen på Münchenbryggeriet. Och även i år siktar arrangören Djurens Rätt in sig på publiksuccé.
Bild från Vegovision i Stockholm 2018.

På mässan visar utställare upp allt från mat, godis och mode till hälso- och barnprodukter för besökarna. Som alltid på Vegovision kommer det finns mycket att provsmaka och äta på mässan. I år är det dessutom vegoprofilen Gustav “Jävligt gott” Johansson som står för maten på mässan.

– Intresset för vego ökar explosionsartat, och det märker vi av också på intresset för mässan. Många är nyfikna och vill ta fler vegosteg och ­Vegovision handlar om just det, att erbjuda inspiration som leder till flera djurvänliga val i vardagen utan att behöva göra avkall på något. Det finns ingen motsats mellan att äta gott och välja vego, säger Sakil Hossain, projektledare för Vegovision.

Förutom detta finns det på mässan också möjlighet att ta del av en mängd spännande samtal från mässans stora scen under ledning av Sanna Bråding. Särskilt roligt i år är att syskonparet Solîn och Gurgîn Bakircioglu tar över scenen under en del av mässan och samtalar med inbjudna gäster om veganism ur ett mellanösternperspektiv.

Vill du besöka mässan som journalist eller bloggare? Kontakta press@djurensratt.se

Vegovision arrangerades för första gången 2008 och har växt för varje år som gått. Under 2019 arrangerades mässan i Göteborg i april och i Malmö i maj och mässåret avslutas i Stockholm 2-3 november.

Vegovision Stockholm

Lördag 2 november kl. 10.00-18.00
Söndag 3 november kl. 10.00-17.00

Münchenbryggeriet
Torkel Knutssonsgatan 2

Inträde

Inträde 140 kr på lördag och 120 kr på söndag.
Gratis för medlemmar i Djurens Rätt, barn upp till och med 13 år samt pensionärer.

Bild från Vegovision i Stockholm 2018.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med fler än 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.