Första spadtaget för Jämtkrafts nya kraftvärmeverk

På onsdag den första juni tar vi ett formellt första spadtag för det nya kraftvärmeverket. Vi gör det i samband med en kick-off för medarbetare inom Jämtkraft värme. Många medarbetare har varit delaktiga i arbetet och vi ser fram emot att under slutet av 2024 kunna ta anläggningen i drift och veta att vi har bra förutsättningar att hålla Östersund varmt i många år framöver.

Detta firar vi med hamburgarlunch och med Jämtkrafts ordförande Kerstin Arnemo och värmechef Ulf Lindqvist vid spaden.

– Efter en lång tid av förberedelser är vi nu redo att börja staka ut marken där det nya kraftvärmeverket ska byggas. Vi har fattat beslut runt val av stora delar av utrustningen och vi har sanerat mark från oexploderad ammunition. Under veckan har vi en borrigg på plats som tar reda på hur långt ner det finns berg inför att vi gräver, säger Ulf Lindqvist.

Media är välkomna att närvara!

När: Onsdag 1 juni kl 11-12.30
Var: Kraftvärmeverket Lugnvik Wikanders väg

Anmäl dig gärna till kommunikation@jamtkraft.se