Första spadtaget för Riddaren är taget

Den 2 februari var det äntligen dags. Stora och små grävde tillsammans när första spadtaget togs för Riddaren, ett nytt bostadshus med 132 lägenheter och förskola som Järfällahus ska bygga i centrala Jakobsberg.

I den treskaftade spaden höll Pether Fredholm som är VD för byggentreprenören JSB (John Svensson Byggnadsfirma AB), Järfällahus styrelseordförande Mikael Jämtsved (MP) och Järfällahus tf VD Håkan Berg.
- Den här spaden blir speciell, säger Mikael Jämtsved. Vi kommer att använda den för alla första spadtag framöver och märka den med vilka byggen det handlar om. Det blir en påminnelse om hur viktigt det är att ha en hållbar verksamhet och återanvända saker när det går.

De duktiga barnen som hjälpte till med grävandet är fem- och sexåringar från LasseMaja förskola. De fick symbolisera att Riddaren blir ett hus där barn kommer att både bo och gå i förskola. Efter allt grävande blev det bulle och dricka för stora och små. Hjälmarna och spadarna fick barnen ta med sig till förskolan efteråt.

Håkan Berg, tillförordnad VD på Järfällahus AB
Håkan Berg, tillförordnad VD på Järfällahus AB