Fastighets AB L E Lundberg

Första spadtaget för vårdboende och förskola

I dag, 9 maj, togs det första spadtaget för det nya vård- och omsorgsboendet samt förskolan i Norra Munktellstaden, Eskilstuna.

Louise Lindh, VD för Fastighets AB L E Lundberg, Jimmy Jansson, Kommunstyrelsens ordförande och Bertil Andersson, ordförande Eskilstuna Kommunfastigheter AB tog ett gemensamt spadtag och invigde den nya byggnationen.
– Vår ambition är att den här byggnaden ska bli den bästa för ändamålet och att det i sin tur ger människor möjlighet att leva bättre liv, säger Louise Lindh.

Jimmy Jansson framhöll att det här är startskottet för en välfärdsutbyggnad i Eskilstuna och att fastigheten blir historiskt den första i sitt slag.

Den nya fastigheten omfattar 6 790 kvm innehållande 60 rum för vård- och omsorgsboende med tillhörande gemensamhets- och vårdytor, en förskola med 120 förskoleplatser samt ett storkök.

Eventuella frågor besvaras av

Marcus Vallin
Projektledare/Exploateringsansvarig, Stockholm
0709- 21 65 53

Fastighets AB L E Lundberg
Olai Kyrkogata 40
601 85 Norrköping

011-21 65 00

Fastighets AB L E Lundberg grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar drygt 170 medarbetare som ger cirka 1 500 kommersiella kunder möjlighet att utvecklas hos oss, och som gör sitt yttersta för att erbjuda fler än 10 000 bostadshyresgäster en trygg och trivsam bostad. Fastighetsbeståndet har till stor del byggts i egen regi och utgörs av bostäder samt lokaler för kontor och handel.
Fastighets AB L E Lundberg är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade
L E Lundbergföretagen AB.

Följ Fastighets AB L E Lundberg

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Fastighets AB L E Lundberg